تاریخ انتشار :دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۸
جالب است ۰
مقامات آمریکا مدعی هستند که در بمب‌گذاری‌های اخیر در اسپانیا که نخست‌وزیر، وزیر دفاع و دیپلمات‌های این کشور را هدف گرفت، ردپای ماموران اطلاعات نظامی روسیه دیده می‌شود.
ردپای سازمان‌های اطلاعاتی روسیه در بمب‌های پستی مادرید
به گزارش مردم فردا،به نقل از وب‌سایت روزنامه نیویورک تایمز، در دسامبر و نوامبر سال گذشته شش بسته پستی به ساختمان‌هایی در اسپانیا (عمدتا مادرید) ارسال شدند که حاوی بمب بودند، از جمله به دفتر و منزل پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا، سفارت‌های آمریکا و اوکراین و وزارت دفاع اسپانیا. یک کارمند سفارت اوکراین با انفجار یکی از این بسته‌ها مجروح شد.

محققان غربی در هفته‌های گذشته بر فعالیت یک گروه افراطی روس به نام «جنبش امپراتوری روسیه» تمرکز کرده‌اند، گروهی که در سرتاسر اروپا عضو داشته و در سن‌پترزبورگ آموزش نظامی می‌بیند. همچنین گفته می‌شود که این گروه – که آمریکا آن را یک سازمان تروریستی می‌داند – با سازمان‌های اطلاعاتی روسیه در ارتباط است. اعضای مهم این گروه در اسپانیا دیده شده‌اند و پلیس این کشور ارتباطی بین آن‌ها و سازمان‌های راست افراطی اسپانیا مشاهده کرده است.

مقامات آمریکا می‌گویند که شاید روسیه در حال آزمودن گروه‌های نیابتی است تا برای روزی که قصد تشدید مناقشه را داشته باشد، آماده باشد. یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود گفت، به نظر می‌رسد هدف از این حملات انتقال این پیام به غرب است که مسکو می‌تواند به صورت نیابتی حتی در پایتخت‌های ناتو عملیات انجام دهد.
https://mardomefarda.ir/vdcauun6.49niw15kk4.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین