تاریخ انتشار :يکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۰
جالب است ۰
یک روزنامه آلمانی با استناد به یک گزارش محرمانه کمیسیون اروپایی از افزایش حدود ۵۰ درصدی درخواست های پناهندگی در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل از آن خبر داد.
کمیسیون اروپایی از افزایش ۵۰ درصدی درخواست‌های پناهندگی خبر داد
به گزارش مردم فردا،به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، بر اساس یک گزارش رسانه‌ای، تعداد درخواست های پناهندگی در کشورهای اتحادیه اروپا در سال گذشته به 923991 نفر افزایش یافت. این میزان بر اساس گزارش محرمانه کمیسیون اروپایی نسبت به سال قبل 46.5 درصد افزایش داشته است.

به این ترتیب تعداد درخواست های پناهندگی در اتحادیه اروپا در سال گذشته تقریباً حدود پنجاه درصد افزایش یافته است.

بر این اساس در مجموع 226467 درخواست پناهندگی در آلمان در سال 2022 ارائه شده است. این افزایش یک سوم نسبت به سال قبل را نشان می دهد و بالاترین مقدار از سال 2016 است. اما بیشترین افزایش مطلق متقاضیان در کشور دیگری مشاهده شده است.

به نوشته روزنامه دی ولت سال هاست که بروکسل به دنبال راه هایی برای مهار مهاجرت به اروپا بوده است اما تاکنون این امر موفقیت آمیز نبوده است و تعداد درخواست های پناهندگی ثبت شده در اتحادیه اروپا در سال گذشته تقریباً به نصف افزایش یافته است.

بر اساس اطلاعات روزنامه دی ولت این نتیجه از گزارش محرمانه کمیسیون اتحادیه اروپا موسوم به گزارش وضعیت در مورد مهاجرت و پناهندگان به دست آمده است. براین اساس محبوب ترین مقصد برای پناهندگان آلمان است. طبق گزارش کمیسیون اتحادیه اروپا، «تعداد درخواست‌ها در این کشور نسبت به سال 2021 یک سوم افزایش یافته و به بالاترین سطح از سال 2016 رسیده است. در مجموع 226467 درخواست در آلمان در سال 2022 انجام شده است.

بر اساس این گزارش در فرانسه (154,597)، اسپانیا (116,952) و اتریش (108,490) درخواست پناهندگی و بیشترین به ترتیب بعد از آلمان بوده است.. اسلواکی (544) و لتونی (622) در انتهای جدول قرار دارند. مجارستان که یک سیاست محدود کننده پناهندگی را اعمال می کند، تنها 46 درخواست را گزارش کرده است. در ادامه این گزارش آمده است: بزرگترین افزایش مطلق درخواست پناهندگی در اتریش (108490) ثبت شده است که در آن تعداد درخواست ها در مقایسه با سال 2021 تقریباً سه برابر شده است.

بر اساس این گزارش نزدیک به پنج میلیون نفر هم از اوکراین برای حفاظت موقت در اتحادیه اروپا ثبت نام شده اند. طبق قانون ویژه اتحادیه اروپا، افرادی که از جنگ روسیه علیه اوکراین فرار کرده اند، مجبور نیستند درخواست پناهندگی بدهند و معمولاً بلافاصله اجازه کار دارند. هجوم اوکراینی ها و مردم از کشورهای دیگر احتمالاً به زودی منجر به شلوغ شدن مراکز پذیرش پناهجویان به ویژه در آلمان می شود.

به گفته اتحادیه اروپا، لیبی نیز به عنوان کشور ترانزیت و مبدا مهاجران توجه بیشتری را به خود جلب می کند . با 77000 "خروج" مهاجر، این کشور بالاترین سطح خروج مهاجر را از سال 2017 ثبت کرده است. تجارت قاچاقچیان نیز در آنجا به شدت افزایش یافته است.

بسیاری از کشورهای اروپایی در حال حاضر قواعد بسیار سختگیرانه ای را علیه پناهندگان در دستور کار قرار داده اند که این مسئله با انتقادهای زیادی از طرف نهادهای حقوق بشری مواجه شده است.
https://mardomefarda.ir/vdcipzaz.t1aqv2bcct.html
منبع : تسنیم
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین