تاریخ انتشار :يکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۰
جالب است ۰
وزیر خارجه عراق اعلام کرد که وضعیت امنیتی عراق خوب است و باندهای زیرزمینی داعش خطری محسوب نمی‌شوند.
بغداد: وضعیت امنیتی در عراق خوب است
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری عراقی «واع»، فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق در دیدار با الکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه اتریش در حاشیه نشست اقتصادی داووس درباره روابط منطقه‌ای و بین‌المللی مشترک و پرونده آوارگان عراقی در کشورهای اتحادیه اروپا بحث و تبادل نظر کرد.

حسین تأکید کرد که موضوع مهاجرت را در سطح اتحادیه اروپا طی سفر آتی به بروکسل بررسی خواهد کرد.

وی از بازگشایی سفارت اتریش در بغداد قدردانی کرد و از شالنبرگ خواست به همراه تجار و سرمایه‌گذاران برای برگزاری مذاکرات با همتایان عراقی به بغداد سفر کند.

حسین به موضوع تشکیل دولت جدید عراق پرداخت و تأکید کرد که این دولت رأی اعتماد ائتلاف گروه‌های پارلمان عراق را به دست آورد و برای بازسازی زیرساخت و اقتصاد و ارائه طرح بودجه طی هفته‌های آتی تلاش می‌کند.

وی ضمن اشاره به قدرت مالی عراق به خاطر افزایش قیمت جهانی نفت تأکید کرد: وضعیت امنیتی عراق خوب است و باندهای زیرزمینی داعش خطری محسوب نمی‌شوند. نگرانی‌هایی درباره آزادی رهبران داعش و منتقل شدنشان به عراق وجود دارد.

وزیر خارجه اتریش نیز گفت: اتریش که یک کشور کوچک است از بحران آوارگان رنج می‌برد که طی سال میلادی گذشته تعدادشان افزایش یافته است. همچنین تعداد زیادی از آوارگان اوکراینی در اتریش هستند. احتمالا تعداد آوارگان طی سال میلادی جاری افزایش یابد. ما مایل به امضای توافق‌نامه‌ای با عراق در این زمینه هستیم.
https://mardomefarda.ir/vdcgqq9q.ak9374prra.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین