کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«درعی» راضی به استعفا نشد؛ نتانیاهو امروز او را برکنار می کند

ایرنا , 2 بهمن 1401 ساعت 12:58

علیرغم اینکه دادگاه عالی رژیم صهیونیستی حکم «آریه درعی» به عنوان وزیر بهداشت و امور داخلی را ابطال کرده است، رسانه های این رژیم اعلام کردند که وی در جلسه امروز کابینه به ریاست بنیامین نتانیاهو شرکت خواهد کرد تا در نهایت، نتانیاهو او را برکنار کند.


به گزارش مردم فردا،به نقل از شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی «آریه درعی»، رئیس حزب شاس قصد دارد در جلسه امروز (یکشنبه) کابینه شرکت کند.این درحالی است که دادگاه عالی این رژیم تعیین وی به عنوان وزیر بهداشت و امور داخلی را ابطال کرده است.

از سوی دیگر، برخی رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در راستای تصمیم دادگاه عالی این رژیم آریه درعی را در جلسه امروز کابینه برکنار خواهد کرد.

در این گزارش آمده است که این برکناری با توافق نتانیاهو و خود درعی انجام می شود زیرا وی پیش از این قبول نکرده بود که استعفا دهد.

گفته می شود که برکناری درعی از روز سه شنبه آینده یعنی ۲۶ روز پس از تعیین وی به عنوان وزیر، اجرایی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی از روز چهارشنبه اجرای حکم برکناری درعی را خواستار شد اما نتانیاهو تخلف کرده و آن را اجرا نکرده است.

غالی بهاراو میارا، مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در یادداشتی به نتانیاهو خواستار برکناری درعی از منصبش به عنوان وزیر شد.

وی همچنین گفت که نتانیاهو نمی تواند به جای آدریه درعی، خود پست های وزارت بهداشت و امور داخلی را برعهده بگیرد و باید افراد دیگری را جایگزین او کند.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو و درعی هنوز توافق نکرده اند که درعی پس از برکناری چه منصب را برعهده بگیرد اما گفته می شود که خود درعی اصرار دارد که به عنوان نخست وزیر علی البدل باشد.

از سوی دیگر، نتانیاهو تلاش دارد که از طریق اصلاح قانون پایه رژیم صهیونیستی، درعی را به عنوان وزیر انتخاب کند که بر اساس آن، تعیین وزیر از سوی نخست وزیر و کنست (پارلمان) نیازی به تایید دادگاه عالی نداشته باشد.


کد مطلب: 16173

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/16173/درعی-راضی-استعفا-نشد-نتانیاهو-امروز-او-برکنار-می-کند

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir