کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مایکروسافت ویندوز 11 را به میکسر صوتی حرفه‌ای مجهز می‌کند

زومیت , 2 بهمن 1401 ساعت 14:00

در آخرین بیلد آزمایشی ویندوز ۱۱ می‌توان میکسر صدای جدیدی را فعال کرد که شباهت زیادی به برنامه‌ی EarTrumpet دارد.


به گزارش مردم فردا،اینسایدر اخیر ویندوز ۱۱ شامل یک قابلیت آزمایشی جدید است که ویژگی‌هایی را برای کنترل صدای سیستم ارائه می‌دهد. این قابلیت که شباهت زیادی به‌برنامه‌ی محبوب EarTrumpet دارد، در‌حال‌حاضر به‌صورت پنهان در بیلد اینسایدر اخیر مایکروسافت قرار دارد.

همان‌طور که گفتیم،‌ آخرین بیلد اینسایدر ویندوز ۱۱ شامل مجموعه‌ای از ویژگی‌های صوتی است و برای هر کسی که از برنامه شخص ثالث EarTrumpet استفاده کرده باشد، آشنا به‌نظر می‌رسد. بااستفاده‌از این قابلیت، می‌توانید سطح صدای برنامه‌ها را از نوار وظیفه کنترل کنید. افزون‌بر‌این، سوئیچ کردن بین خروجی‌های صوتی مانند بلندگو یا هدفون نیز برای کاربران ساده‌تر خواهد شد.

برنامه EarTrumpet از سال‌ها پیش این ویژگی‌ها را برای کاربران فراهم کرده است؛ اما حالا مایکروسافت قصد دارد با اضافه‌کردن آن‌ها به ویندوز ۱۱، کاربران را از برنامه‌های شخص ثالث بی‌نیاز کند. دیدن سرمایه‌گذاری مایکروسافت روی ویژگی‌های صوتی دلگرم‌کننده است و درصورت انتشار این قابلیت‌ها، کاربران بدون استفاده‌از نرم‌افزارهای جانبی قادر به‌مدیریت صدای بخش‌های مختلف سیستم به‌صورت مجزا خواهند بود.

پس از این‌که کاربران، اپل را به کپی‌کردن نرم‌افزار واتسون هنگام طراحی شرلوک ۳ متهم کردند، اصطلاح شرلوک معنا پیدا کرد و از آن زمان در صنعت نرم‌افزار رایج شد. درواقع هنگامی‌که سازنده‌ی سیستم‌عامل یا برنامه‌ی شخص‌ اول بدون اجازه یا پرداخت غرامت از امکانات موجود در برنامه‌های شخص ثالث الهام می‌گیرد یا وقتی توسعه‌دهندگان بازی‌های رایانه شخصی از مدهای محبوب کپی می‌کنند، از اصطلاح «Sherlocked» استفاده می‌شود.

حالا این اصطلاح گریبان‌گیر مایکروسافت شده است؛ چراکه به‌نظر می‌رسد در آخرین اقدام خود، EarTrumpet را «شرلوک» کرده است. البته این نرم‌افزار EarTrumpet به‌صورت رایگان ارائه می‌شود؛ بدین ترتیب انتظار می‌رود سازندگان این برنامه با اقدام مایکروسافت مشکلی نداشته باشند.

رافئال ریورا که ابزار EarTrumpet را با همکاری مهندس سابق مایکروسافت به‌نام دیو آمنتا توسعه داده است، در توییتر گفت: مایکروسافت طی اقدامی ناگهانی در‌حال دست‌یافتن به EarTrumpet است. اگرچه ویژگی جدیدی که مایکروسافت قرار است ارائه دهد، سرعت و سهولت برنامه مذکور را ندارد؛ اما انتظار می‌رود پیش از راه‌اندازی، باگ‌ها و مشکلات موجود را اصلاح کند.
مایکروسافت به‌طور رسمی ویژگی‌های صوتی جدیدش را تأیید نکرده است و به‌نظر می‌رسد هنوز در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارند. این شرکت معمولاً ویژگی‌های جدید را چند هفته قبل‌از انتشار رسمی به‌وسیله‌ی Windows Insider در اختیار افراد قرار می‌دهد؛‌ اگرچه بسیاری از این ویژگی‌ها ممکن است هرگز عرضه نشوند.


کد مطلب: 16169

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/16169/مایکروسافت-ویندوز-11-میکسر-صوتی-حرفه-ای-مجهز-می-کند

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir