تاریخ انتشار :جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۰۰
جالب است ۰
کاربران گوشی‌های هوشمند می‌توانند به راحتی اپلیکیشن‌های مختلف را مخفی کنند. اما اگر به هر دلیلی می‌خواهید اپ‌های مخفی گوشی خود یا شخص دیگری را پیدا کنید، می‌توانید از ۵ راهکار استاندارد برای این کار بهره ببرید.
چگونه برنامه‌های پنهان در اندروید را پیدا کنیم؟
به گزارش مردم فردا،البته طبیعتا تمام گوشی‌های اندرویدی یکسان نیستند و در نتیجه ممکن است برای برخی از گوشی‌ها یک لانچر جدید نصب کنید یا اینکه از راهکار جایگزین مختص گوشی موردنظر استفاده کنید.
پیدا کردن اپ‌های مخفی از طریق تنظیمات

در بخش تنظیمات می‌توانید به راحتی به لیست اپ‌های نصب شده دسترسی پیدا کنید. مراحل طی شده برای گوشی‌های مختلف تا حدی فرق دارد ولی معمولا در قسمت تنظیمات باید راهی بخش Apps شوید و گزینه‌ی See all apps را انتخاب کنید. همچنین معمولا یک گزینه‌ برای مشاهده‌ی لیست اپلیکیشن‌های غیرفعال شده هم می‌توانید پیدا کنید.
پیدا کردن اپ‌ها از طریق بخش مجوز‌های ارائه شده

در همان منوی Apps، معمولا بخش مربوط به مجوز‌های ارائه شده وجود دارد که از نامی مانند Special app access استفاده شده است. در این قسمت، اپلیکیشن‌های مختلف بر اساس مجوزهای دریافتی تقسیم‌بندی شده‌اند. به عنوان مثال اگر راهی All files access شوید، می‌توانید اپلیکیشن‌هایی که مجوز دسترسی به فایل‌های گوشی را دارند، پیدا کنید. با بهره‌گیری از این روش، می‌توانید با سرعت زیادی اپلیکیشن‌های مخفی موردنظر را پیدا کنید.
استفاده از فایل منیجر

از دیگر روش‌ها برای پیدا کردن اپ‌های مخفی شده می‌توانیم به استفاده از فایل منیجیر اشاره کنیم. تمام گوشی‌های اندرویدی دارای چنین ابزاری هستند که معمولا از نام Files بهره می‌برند. در اپ Files راهی قسمت Apps شوید و در این قسمت می‌توانید تمام اپ‌های نصب شده و فایل APK موجود در گوشی را مشاهده کنید. البته در اپ Files معمولا نمی‌توانید تمام اپ‌های سیستمی را پیدا کنید. بنابراین از این ابزار باید صرفا برای پیدا کردن اپ‌های دانلود شده بهره ببرید.

اگر هم فایل منیجر موجود در گوشی امکانات کمتر از انتظارات شما ارائه می‌دهد، می‌توانید گزینه‌های بهتری مانند Cx File Explorer را دانلود کنید.
بهره‌گیری از لانچر جدید
اگر رابط کاربری گوشی اندرویدی خود را دوست ندارید، با نصب یک لانچر جدید می‌توانید ظاهر آن را متحول کنید. برخی از لانچرها مانند مایکروسافت لانچر از گزینه‌ای برای نمایش اپ‌های مخفی بهره می‌برند و بنابراین برای نمایش اپ‌های مخفی شده می‌توانید از این گزینه استفاده کنید.
اپ‌های مخفی شده درون اپلیکیشن‌های جعلی

یکی از راهکارهای محبوب برای مخفی کردن عکس‌ها و اسناد، استفاده از اپ‌های جعلی است. به عنوان مثال می‌توانیم به اپ Calculator – photo vault اشاره کنیم که در نگاه اول یک ماشین‌حساب ساده است ولی در حقیقت درون آن می‌توانید عکس‌ها، ویدیو‌ها و انواع فایل‌ها را مخفی کنید و یک پسورد هم برای آن‌ها مشخص کنید.

با استفاده از این نوع اپ‌ها، دیگر لازم نیست یک اپ خاص را پنهان کنید و بسیاری از کاربران متوجه عملکرد اصلی چنین اپ‌هایی نمی‌شوند.
https://mardomefarda.ir/vdciuzaz.t1aqz2bcct.html
منبع : مجله دیجی کالا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما