تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۷
جالب است ۰
مقامات روسیه نسبت به اجازه واشنگتن به کی‌یف برای استفاده از تسلیحات غربی به منظور حمله به منطقه کریمه و همچنین سخنان مقامات غربی درباره لزوم شکست روسیه واکنش نشان داده و آنها را از اقدام تحریک آمیز و تهدید یک قدرت هسته‌ای برحذر داشتند.
هشدار کرملین درباره امکان ارسال تسلیحات دوربرد به اوکراین
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری «تاس»، دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه امروز، پنج‌شنبه، اعلام کرد که صحبت کردن در خصوص تامین تسلیحات دوربردی به اوکراین، که امکان حمله به خاک روسیه را بدهد، نتیجه خوبی نخواهد داشت.
به گفته سخنگوی کرملین، اظهارات آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن مبنی بر اینکه نیروهای مسلح روسیه حملات احتمالی ارتش اوکراین به خاک این کشور را قطعاً بدون پاسخ رها نخواهد کرد، بیانگر موضع گیری قاطع مسکو در این باره است.
پیش از این، بامداد امروز، آنتونوف گفت که لفاظی های مقامات آمریکایی درباره منطقه کریمه روز به روز ستیزه جویانه تر می شود. سفیر روسیه افزود که رسانه های آمریکایی از این تمایلات دولت آمریکا حمایت کرده و حملات احتمالی کی‌یف به جمهوری کریمه را توجیه می کنند. این دیپلمات همچنین تاکید کرد که ارتش روسیه هرگونه تسلیحاتی که از سوی ناتو به طرف اوکراینی ارائه شود، را نابود خواهد کرد و همچنین به ساده لوحی کسانی اشاره کرد که مطمئن هستند روسیه به حملات احتمالی به خاک خود پاسخ نخواهد داد.
آنتونوف این مسئله را در واکنش به سخنان ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا توضیح داد که گفته است مقامات اوکراینی بر اساس ملاحظات امنیتی، اهداف خود برای حمله، از جمله برای حمله به کریمه را انتخاب می کنند و حق استفاده از تسلیحات غربی را به صلاحدید خود دارند. 
پرایس شب گذشته در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره احتمال حملات اوکراین به منطقه کریمه گفت: «در نهایت، این موضوع به شرکای اوکراینی ما بستگی دارد که تصمیم بگیرند چگونه و در کجا بهترین استفاده را از این تسلیحات و تجهیزات برای حفاظت از خاک کشور خود انجام دهند.»
به گفته وی، واشنگتن دائما با مقامات کی‌یف در تماس است، اما قوانین خود را به آنها دیکته نمی کند. ضمن اینکه، از آنجایی که مقامات آمریکایی شبه جزیره کریمه را به عنوان بخشی از خاک روسیه به رسمیت نمی‌شناسند، آنها قصد جلوگیری از حملات احتمالی ارتش اوکراین و یا تشویق آنها به این کار را ندارند.

هشدار مدودف به غرب درباره تحریک یک قدرت هسته‌ای
در همین رابطه، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، نیز به اظهارات سیاستمداران غربی در مجمع جهانی اقتصاد داووس، واکنش نشان داده و  یادآور شد که قدرت‌های هسته‌ای در درگیری های نظامی بزرگی که سرنوشت آنها به آن بستگی دارد، شکست نخواهند خورد.  مدودف در عین حال هشدار داد که شکست خوردن یک قدرت هسته‌ای در یک درگیری نظامی می‌تواند منجر به آغاز یک جنگ هسته‌ای شود که باید برای هر کسی، از جمله سیاستمداران غربی، واضح باشد.
اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در جریان سخنرانی روز گذشته خود در مجمع جهانی اقتصاد داووس گفت که شکست روسیه شرط لازم برای پایان درگیری نظامی در اوکراین است. وی همچنین تاکید کرد، آلمان تا زمانی که لازم باشد به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد.
ضمن اینکه،  کارشناسان نظامی در تحلیلی برای روزنامه چینی گلوبال تایمز نیز یادآور شدند که  تحویل تسلیحات سنگین غربی به اوکراین، این کشور را به ورطه یک درگیری نیابتی طولانی مدت علیه روسیه سوق داده و طرفین را بیش از پیش از مذاکرات دور می کند و در نهایت منجر به نابودی کشور اوکراین خواهد شد. 
به عقیده آنها، عرضه تسلیحات سنگین به کی‌یف بدان معناست که درگیری نظامی در اوکراین به این زودی ها فروکش نخواهد کرد و ادامه آن تنها به نفع ایالات متحده است که در تلاش است تا روسیه را از طریق تهاجمی غیرمستقیم تضعیف کند. به گفته این کارشناسان، اوکراین بدون حمایت کشورهای غربی هیچ قدرتی در مقابل روسیه ندارد،  ضمن اینکه  در خصوص توانایی ناتو در ارائه حمایت نظامی مستمر از کی‌یف، نیز سوالات جدی وجود دارد.
https://mardomefarda.ir/vdcjxyev.uqemhzsffu.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین