کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تلویزیون‌های جدید سامسونگ معرفی شدند

دیجیاتو , 14 دی 1401 ساعت 16:00

سامسونگ امسال در نمایشگاه CES 2023 از نسل جدید تلویزیون‌های QD-OLED خود پرده برداشت. این شرکت ادعا می‌کند که این محصولات روشنایی بالاتر، رنگ‌های بهتر و طراحی ظریف‌تری دارند. به‌علاوه، گفته شده است که این تلویزیون‌ها می‌توانند از زاویه‌های مختلف بهترین کیفیت تصویر را به‌نمایش بگذارند.


به گزارش مردم فردا،نسخه 2022 تلویزیون‌های QD-OLED سامسونگ که در نمایشگاه CES 2022 معرفی شدند با نام S95B در دو اندازه 55 و 65 اینچی به بازار آمدند. ولی کره‌ای‌ها امسال این محصولات را با رزولوشن 4K در چهار اندازه 49، 55، 65 و 77 اینچی عرضه می‌کنند.

این تلویزیون‌ها به‌لطف ماده جدید OLED HyperEfficient EL (که روی لایه منتشرکننده نور آبی قرار می‌گیرد) و هوش مصنوعی IntelliSense AI می‌توانند به حداکثر روشنایی 2000 نیتی دست پیدا کنند؛ این یعنی تلویزیون‌های QD-OLED سامسونگ در سطح تلویزیون‌های Mini-LED و جدیدترین تلویزیون‌های OLED ال‌جی قرار می‌گیرند. سامسونگ می‌گوید این فناوری روشنایی هر کدام از رنگ‌های موجود در RGB را بهبود می‌دهد.

هوش مصنوعی به تلویزیون‌های QD-OLED سامسونگ کمک می‌کند
این شرکت همچنین از هوش مصنوعی و کلان‌داده استفاده می‌کند تا اطلاعات هر پیکسل را در لحظه گردآوری کند. سپس از این اطلاعات برای کنترل دقیق نور استفاده می‌کند تا افزایش کیفیت تصویر و بهینگی مصرف انرژی فراهم شود.

این تلویزیون‌های QD-OLED جدید از نظر مصرف انرژی تا 25 درصد بهینه‌تر از مدل‌های سال 2022 هستند. کیفیت تصویر هم در این محصولات در نماهای تاریک و روشن بیشتر شده است. سامسونگ هنوز شماره مدل دقیق این تلویزیون‌ها، قیمت و زمان عرضه آن‌ها را اعلام نکرده.

به‌علاوه، فعلاً اطلاعات بیشتری درباره جزئیات فنی این محصولات در دسترس نیست، اما انتظار می‌رود که شاهد رابط کاربری Tizen OS، پشتیبانی از +HDR10 (اما احتمالاً نه دالبی ویژن) و دستیار صوتی بیکسبی و الکسا باشیم. پیش‌بینی می‌شود که تلویزیون‌های QD-OLED سال 2023 سامسونگ در ماه‌های آینده وارد بازارهای اروپا، آمریکای شمالی و کره جنوبی شوند.


کد مطلب: 15727

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/15727/تلویزیون-های-جدید-سامسونگ-معرفی-شدند

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir