کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مانورهای ارتش‌های هند و آمریکا در نزدیکی مرز چین

ایسنا , 9 آذر 1401 ساعت 11:35

در شرایطی که دهلی‌نو و واشنگتن تلاش می‌کنند تا تنش‌های روزافزون با پکن را مدیریت کنند، نیروهای هند و آمریکا یک مانور آموزشی در منطقه‌ای سرد و کوهستانی در نزدیکی مرز مورد مناقشه هند با چین برگزار کردند.


به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در جریان این مانور، سربازان هندی به منظور نشان دادن مهارت‌های رزمی غیر مسلحانه، از هلی‌کوپترها به پایین پریده تا در قالب یک شبیخون افراد مسلح را از خانه‌هایشان بیرون آورند. دیگر مهارت‌ها شامل سگ‌های موادیاب و خودروهای بدون سرنشین خنثی‌کننده بمب بودند و پرنده‌های شکاری آموزش‌دیده نیز برای نابود کردن پهپادهای کوچک "دشمن" مستقر شده بودند.

پانکاج ورما از ارتش هند گفت: در کل، این یک تجربه آموزشی فوق‌العاده بود. بهترین تمرین‌ها بین هر دو ارتش به اشتراک گذاشته شد.

این مانورهای سالانه اطراف منطقه کوهستانی "اولی" واقع در شمال ایالت "اوتاراکند" برگزار شد. نیروهای آمریکایی از تیپ دو لشکر یازدهم هوابرد به این مانور آمده بودند و نیروهای هندی از اعضای هنگ آسام ارتش این کشور بودند.

وزارت دفاع هند اعلام کرد، این مانور بر اقدامات شناسایی، مهارت‌های جنگی در کوهستان، تخلیه مجروحین و کمک‌های پزشکی جنگی در مناطق و شرایط آب و هوایی نامساعد متمرکز بوده است.

این مانور همچنین شامل کمک‌های بشردوستانه، امدادرسانی در زمان وقوع بلایای طبیعی و عملیات‌های مرتبط با حفاظت از صلح بوده است.

این مانور از اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی که آغاز شد، به تناوب در خاک آمریکا و هند برگزار شده است. این مانور سال گذشته در آلاسکا برگزار شده بود. مانورهای قبلی در نقاط دیگری از شمال هند برگزار شده بودند اما مانور امسال در نزدیکی ۱۰۰ کیلومتری خط کنترل، مرز مورد مناقشه‌ای که مناطق تحت کنترل چین و هند را از یکدیگر جدا می‌کند، برگزار شد.

هند و چین در سال ۱۹۶۲ میلادی در امتداد این مرز با یکدیگر وارد جنگ شدند. آخرین درگیری در ژوئن سال ۲۰۲۰ میلادی رخ داد هنگامی که دست‌کم ۲۰ سرباز هندی و چهار سرباز چینی در یک تبادل آتش در منطقه لداخ کشته شدند. همین امر سبب شد تا هر دو کشور ده‌ها هزار نیرو با پشتیبانی توپخانه، تانک و جنگنده در امتداد این خط کنترل مستقر کنند.

این مانور همچنین بیانگر تقویت روابط دفاعی میان هند و آمریکاست. آنها به طور پیوسته روابط نظامی‌شان را تقویت کرده و یک سری توافق‌های دفاعی با یکدیگر امضا کردند و اقدام به تعمیق همکاری‌های نظامی کرده‌اند. در سال‌های اخیر، روابط این دو کشور براساس همگرایی منافع برای مقابله با چین پیش رفته است.


کد مطلب: 14838

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/14838/مانورهای-ارتش-های-هند-آمریکا-نزدیکی-مرز-چین

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir