کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده سابق اوکراینی: کی‌یف در فکر حمله همه‌جانبه به کریمه است

ایسنا , 8 آذر 1401 ساعت 11:30

یک فرمانده سابق اوکراینی به رسانه‌ها گفت که این کشور در فکر حمله‌ای همه‌جانبه به شبه‌جزیره کریمه در سال ۲۰۲۳ برای پس گرفتن آن است.


به گزارش مردم فردا،میخائیل زابرودسکی، فرمانده سابق حملات هوایی اوکراین به اکونومیست گفت که اگر ارتش اوکراین از مقاصد خود درباره بازپس‌گیری شبه‌جزیره کریمه در رسانه‌ها صحبت کند، عملیاتش با شکست مواجه خواهد شد. او همچنین تصریح کرد که چنین حمله‌ای نیازمند برنامه‌ریزی دقیق بوده و شامل حملات زمینی، دریایی و هوایی (از جمله پهپادی) خواهد بود.
او گفت: همه را شگفت‌زده خواهیم کرد.
با این حال، زابرودسکی که مدعی ارتباط نزدیک با هسته تصمیم‌گیری ارتش اوکراین است، تاکید کرد که قبل از انجام چنین عملیاتی، اوکراین باید در چندین نبرد دیگر شرکت کند و نمی‌توان برنامه زمانی دقیقی برای حمله به کریمه در نظر گرفت.
شبه‌جزیره کریمه بخشی از خاک اوکراین بود که روسیه در سال ۲۰۱۴ آن را به خاک خود الحاق کرده و با برگزاری همه‌پرسی، آن را رسماً بخشی از روسیه دانست.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه پیش از این گفته بود که اوکراین قصد دارد روزی در مناطق کریمه و دونباس عملیات نظامی انجام دهد و این را یکی از دلایل حمله روسیه به اوکراین دانست.
کارشناسان نظامی هشدار داده‌اند که اگر اوکراین به فکر بازپس‌گیری کریمه یا جمهوری‌های خودخوانده منطقه دونباس بیافتد، باید هزینه‌های زیادی متحمل شود، از جمله احتمال تشدید تنش‌ها تا حد استفاده روسیه از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی.
در ماه گذشته میلادی انفجار عظیمی در یک پل مهم در شبه‌جزیره کریمه اتفاق افتاد که روسیه آن را به کی‌یف نسبت داد.


کد مطلب: 14823

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/14823/فرمانده-سابق-اوکراینی-کی-یف-فکر-حمله-همه-جانبه-کریمه

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir