کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سیستم عامل Orange Pi برپایه HarmonyOS و اندروید برای لپ‌تاپ‌ها معرفی شد

ترنجی , 8 آذر 1401 ساعت 14:00

Orange Pi، یک شرکت نرم‌افزاری با دفتر مرکزی در Shenzhen Xulong، به‌تازگی از سیستم عامل جدید خود مخصوص لپ‌تاپ‌ها که مبتنی‌بر اندروید می‌باشد، رونمایی کرده است. سیستم‌عاملی که اخیراً معرفی شده، بسیار شبیه به ترکیبی از ویندوز و اندروید است، زیرا اگرچه مبتنی‌بر اندروید بوده، اما ظاهر و حس کاربری شبیه به ویندوز دارد. Orange Pi همچنین تمام عملکردهای اساسی که یک سیستم‌عامل دسکتاپ باید داشته باشد را ارائه می‌دهد.


به گزارش مردم فردا،سیستم عامل Orange Pi
کیبورد پی‌سی Orange Pi 800 با جدیدترین نسخه از این سیستم‌عامل سازگار است. همچنین به‌زودی پشتیبانی از Orange Pi 5 SBC نیز برای آن معرفی خواهد شد. سیستم‌عامل Orange Pi بر اساس اندروید 12 بنا شده است. بااین‌حال، درحال‌حاضر هیچ SDK اندروید 12 موجود برای چیپست RK3399 ارائه نشده، بنابراین ممکن است این برند در زمینه اعلام مشخصات سیستم‌عامل خود، خطا کرده باشد. سال آینده، این شرکت قصد دارد تا Orange Pi OS (OH)، یک نوع Open Harmony و همچنین Orange Pi OS (Arch)، یک نسخه Arm از Arch Linux را توسعه دهد.

سیستم عامل Orange Pi
این شرکت ادعا می‌کند که هدف اصلی از ایجاد سیستم‌عامل Orange Pi، ارائه یک تجربه کاربری راحت و یکپارچه به مشتریان، به‌ویژه آن‌هایی که با ویندوز و macOS (دو مورد از شناخته‌شده‌ترین سیستم‌عامل‌های دسکتاپ) تجربه داشتند، بوده است. با توجه به این واقعیت که این سیستم‌عامل برپایه اندروید ساخته شده، کاربران آن نیز ممکن است از طیف گسترده‌ای از برنامه‌های موجود بهره‌مند شوند.

صحبت از نکات برجسته Orange Pi OS، این سیستم‌عامل درحقیقت تجربه‌ای شبیه به ویندوز با رابط کاربری که ظاهر کلی مشابهی با آن دارد را ارائه می‌دهد. این سیستم‌عامل همچنین دارای قابلیت‌های پیچیده و منحصربه‌فرد مدیریت حریم خصوصی است. همچنین درحال‌حاضر فروشگاه Google Play در آن بارگذاری شده است و کاربران را قادر می‌سازد به‌راحتی به طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها دسترسی داشته باشند. این شرکت همچنین اعلام کرده است که به‌زودی قابلیتی را ارائه خواهد کرد که به کاربران امکان می‌دهد به‌سرعت بین سبک‌ها و تم‌های الهام گرفته از ویندوز و macOS جابجا شوند.


کد مطلب: 14805

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/14805/سیستم-عامل-orange-pi-برپایه-harmonyos-اندروید-لپ-تاپ-ها-معرفی

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir