تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۰۰
جالب است ۰
یک متخصص ویروس‌شناسی گفت: مدارس یکی از منابع اصلی انتشار ویروس آنفلوآنزا هستند. بچه‌ها در مدارس مبتلا می‌شوند و در خانه ویروس را به بزرگسالان انتقال می‌دهند. از سوی دیگر مسافرت‌های بین‌المللی هم خیلی می‌توانند در انتشار ویروس آنفلوآنزا نقش داشته باشند.
«امسال آنفلوآنزا به‌شدت شایع شد»؛ منبع اصلی شیوع این ویروس کجاست؟
به گزارش مردم فردا،رئیس آزمایشگاه همکار مرجع کشوری آنفلوآنزا انستیتو پاستور ایران درباره شکل‌گیری آزمایشگاه تحقیقات آنفلوآنزای انستیتو پاستور ایران، گفت: این آزمایشگاه در سال ۱۳۷۸ به‌منظور انجام تحقیقات بر روی ویروس آنفلوآنزا آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۹۳ به «بخش آنفلوآنزا و ویروس‌های تنفسی شایع» ارتقا پیدا کرد. این آزمایشگاه از سال ۱۳۹۴ به‌دنبال پاندمی آنفلوآنزا H۱N۱، به‌عنوان آزمایشگاه همکار مرجع کشوری در تشخیص آنفلوآنزا انتخاب شد و مسئول پذیرش نمونه‌های بیماران مشکوک به آنفلوآنزا و ارزیابی آنها در سه استان زنجان، سمنان و مرکزی شد.

فاطمه فتوحی افزود: بر اساس ضوابط تعریف شده، نمونه سواب حلق از بیماران مشکوک به آنفلوآنزا، در محیط انتقال ویروس با حفظ زنجیره سرد به این آزمایشگاه منتقل می‌شود و به هر نمونه یک کد واحد در سامانه الکترونیکی نظام مراقبت بیماری آنفلوآنزا داده می‌شود. نمونه‌های دریافت شده در آزمایشگاه با روش Real Time PCR با استفاده از پرایمر و پروب‌های توصیه شده از طرف سازمان جهانی بهداشت مورد بررسی قرار می‌گیرند. هر نمونه از نظر آنفلوآنزای نوع A و B و زیرتایپ‌های H۱ و H۳ آزمایش می‌شود.
https://mardomefarda.ir/vdcjiaev.uqextzsffu.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما