کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تبادل اسرا بین روسیه و اوکراین؛ 100 اسیر جنگی آزاد شدند

فارس , 4 آذر 1401 ساعت 14:48

روسیه و اوکراین مجموعاً ۱۰۰ اسیر جنگی، هر طرف ۵۰ نظامی اسیر را پس از مذاکرات رد و بدل کردند.


به گزارش مردم فردا،روسیه و اوکراین پنجشنبه (۲۴ نوامبر، سوم آذر) مجموعاً ۱۰۰ اسیر جنگی را رد و بدل کردند. به گزارش سی‌ان‌ان، مقام‌های روس و اوکراینی گفتند هر طرف ۵۰ سرباز اسیر را پس از مذاکرات بازگرداند. 

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد «۲۴ نوامبر، در نتیجه روند مذاکرات، ۵۰ نظامی روس که جانشان در اسارت در خطر بود، از قلمرو تحت کنترل کی‌یف بازگردانده شدند». این وزارتخانه افزود: سربازان برای مداوا به مسکو منتقل خواهند شد و کمک‌های پزشکی و روانی لازم را دریافت خواهند کرد.

در طرف دیگر، آندری یرماک  مسئول دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین اعلام کرد دو افسر در بین ۵۰ سرباز بازگردانده شده هستند که در نبردهای ماریوپل، آزوف‌استال، نیروگاه چرنوبیل و جزیره مار اسیر شدند. او در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به کار برای آزادی همه اسرایمان ادامه می‌دهیم.

وی افزود: در دو روز گذشته، ۸۶ نظامی اوکراینی بازگردانده شدند و در مجموع هزار و ۲۶۹ نفر در طول تهاجم روسیه آزاد شده‌اند.

اخیراً انتشار تصاویری از کشتار اسرای روسی به دست نیروهای اوکراینی که روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» صحت تصاویر را تایید کرد، جنجال‌آفرین شده است. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین  دوشنبه در جمع خبرنگاران تأکید کرد که عاملان قتل اسرای روس که اخیراً تصاویر مرگ دلخراش آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی پخش شده، شناسایی و مجازات خواهند شد.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، دست‌کم ۱۱ نظامی روس را در حالی نشان می‌دهد که از فاصله نزدیک هدف گلوله نظامیان اوکراینی قرار گرفته‌ و کشته می‌شوند.


کمیته تحقیقات روسیه جمعه تحقیقاتی جنایی را درباره اعدام اسرای روس توسط ارتش اوکراین آغاز کرد. این کمیته اعلام کرد بازرسان ارتش روسیه همچنین اقداماتی را برای شناسایی افرادی که فیلم اعدام را ضبط کردند، انجام خواهند داد. 

پیش‌تر، کمیسیون ناظر حقوق بشر سازمان ملل متحد دستکم دو جنایت جنگی ارتش اوکراین در بحبوحه درگیری با ارتش روسیه را ثبت کرد. بر اساس این گزارش، دو مورد مستند شده این کمیسیون نشان می‌دهد که نیروهای مسلح اوکراین به اسرای روس شلیک، آن‌ها را مجروح و شکنجه کرده‌اند. هر دو مورد این جنایات جنگی در اوایل درگیری بین روسیه و اوکراین رخ داد.


کد مطلب: 14696

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/14696/تبادل-اسرا-بین-روسیه-اوکراین-100-اسیر-جنگی-آزاد-شدند

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir