تاریخ انتشار :جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۴
جالب است ۰
در بیانیه مشترک وزارت انرژی عربستان و عراق که امروز (جمعه) منتشر شد، وزرای دو کشور بر اهمیت همکاری در چارچوب اوپک پلاس تاکید کردند.
عراق و عربستان بر تصمیم کاهش تولید نفت اوپک پلاس تاکید کردند
به گزارش مردم فردا،به نقل از الجزیره، این بیانیه مشترک تایید کرد که عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان و حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق در ریاض دیدار کردند تا پایبندی خود به تصمیم اوپک پلاس را تضمین کنند. گفته شده وزرای دو کشور تاکید کرده‌اند که در صورت لزوم، «اقدامات بیشتری» برای تضمین ثبات بازار نفت اتخاد خواهد شد.

حیان عبدالغنی، معاون نخست وزیر در امور انرژی و وزیر نفت عراق دیروز وارد ریاض شد و با عبدالعزیز بن سلمان همتای سعودی خود دیدار کرد. او در این دیدار تاکید کرد عراق از تصمیمات و توافقات اوپک و اوپک پلاس حمایت می‌کند زیرا هدف آنها ایجاد «تعادل بین عرضه و تقاضا» و« ثبات بیشتر در بازارهای جهانی» است.

گفتنی است، اوپک پلاس در جلسه پنجم اکتبر خود اعلام کرد قصد دارد تولید نفت را از ماه نوامبر (ماه جاری) به میزان دو میلیون بشکه در روز کاهش دهد. این تصمیم جنجال‌برانگیز واکنش آمریکا را تا جایی برانگیخت که رئیس جمهور این کشور اعلام کرد در روابط خود با عربستان تجدید نظر خواهد کرد.

در همین راستا روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به تازگی گزارش داده که عربستان و دیگر کشور‌های عضو اوپک پلاس در حال بحث بر روی این موضوع هستند که تولید نفت را از ماه دسامبر تا ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند. ساعاتی بعد، وزیر انرژی عربستان این اخبار را «شایعه» دانست و تاکید کرد ادعا‌ها در خصوص افزایش تولید نفت صحیح نیست. او تصریح کرد که تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت به میزان ۲ میلیون بشکه در روز که در ماه اکتبر گرفته شده و از ماه نوامبر اجرا شده است، تا پایان سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت.
https://mardomefarda.ir/vdcdo90f.yt0on6a22y.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین