تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۰
جالب است ۰
سونی به‌ تازگی ادعا کرده که هدف واقعی مایکروسافت از خرید اکتیویژن بلیزارد این است که پلی استیشن به نینتندو شبیه شود و در فضای عناوین شوتر دارای رده‌بندی سنی ۱۸ سال رقابت نکند.
سونی: مایکروسافت در پی شبیه کردن پلی‌استیشن به نینتندو است
به گزارش مردم فردا،این اظهارات سونی به تصمیم سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا (CMA) برای گسترش تحقیقات خود در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد ارائه شده است. بخش سرگرمی‌های تعاملی در پاسخ ۲۲ صفحه‌ای خود ادعا می‌کند که اگر این معامله انجام شود، کاربران اکوسیستم پلی‌استیشن را ترک می‌کنند و مایکروسافت می‌تواند قیمت کنسول ایکس‌ باکس را افزایش دهد و در نتیجه، توسعه‌دهندگان مستقل آسیب خواهند دید.

بخش بزرگی از بیانیه‌ی اخیر سونی به فرنچایز Call of Duty و آسیب‌هایی که این شرکت ادعا می‌کند در صورت خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) توسط مایکروسافت ایجاد می‌شود، تمرکز دارد. سونی در قسمتی از بیانیه خود، به اظهارات مایکروسافت مبنی بر پیشرفت پلتفرم های دیگر بدون Call of Duty، از جمله نینتندو سوییچ اشاره کرد. این کمپانی در جدیدترین پاسخ خود می‌گوید که مایکروسافت واقعیت‌ها را نادیده می‌گیرد.

سونی استدلال می‌کند که استراتژی نینتندو از پلی استیشن و ایکس باکس متمایز است زیرا به بازی‌های شوتر بالای ۱۸ سال متکی نیست. این عناوین، بازی‌هایی هستند که مایکروسافت معتقد است در صورتی که قرارداد اکتیویژن توسط نهادهای ناظر تأیید شود، مالکیت انحصاری آن‌ها را خواهد داشت. از این نظر، سونی ادعا می‌کند که «استراتژی واقعی» مایکروسافت در خرید اکتیویژن بلیزارد این است که پلی‌استیشن را به مانند نینتندو شبیه سازد، به این معنا که در این فضا رقابت نکند.

مایکروسافت ادعا می‌کند مدل متمایز نینتندو نشان می‌دهد که پلی استیشن برای رقابت موثر به Call of Duty نیاز ندارد. با این حال، سونی می‌گوید که مایکروسافت قصد دارد پلی‌استیشن مانند نینتندو شود تا رقیبی ضعیف‌تر برای ایکس‌ باکس باشد.

در ادامه‌ی بیانیه‌ی سونی آمده است که در صورت تایید شدن خرید اکتیویژن بلیزارد، ایکس باکس به خانه‌ی بهترین و پرفروش‌ترین بازی‌های شوتر (شامل فرنچایزهای DOOM، Call of Duty، Halo، Gears of War و Overwatch) تبدیل می‌شود و در این صورت از فشار رقابتی جدی رهایی خواهد یافت. همچنین این شرکت ادعا می‌کند که بازی‌های اکتیویژن، از جمله سری Call of Duty برای پلی استیشن بسیار مهم و حیاتی هستند.
      
سونی در بیانیه‌ی خود در خصوص Call of Duty می‌گوید: «این فرنچایز از زمان انتشار اولین نسخه‌ی خود در سال ۲۰۰۳، کاملاً در روح و روان گیمرها ریشه دوانده و هر نسخه‌ی آن در بین پرفروش‌ترین عناوین قرار داشته است.»
سونی در ادامه این بیانیه اظهار کرد که در صورت تایید شدن خرید اکتیویژن بلیزارد و انحصاری شدن Call of Duty برای ایکس باکس، سونی درصد زیادی از مخاطبان خود را از دست می‌دهد.

«مایکروسافت با نادیده گرفتن این حقایق استدلال می‌کند که نینتندو بدون داشتن Call of Duty موفق بوده است. این تصمیم مجموعه گسترده‌ای از شواهد را شناسایی می‌کند که نشان می‌دهد نینتندو تجربه متفاوتی را نسبت به ایکس باکس و پلی استیشن ارائه می‌دهد؛ زیرا بر روی بازی‌های خانوادگی متمرکز شده است که کاملاً متفاوت از بازی‌های شوتر دارای رده‌بندی 18 سال به بالا مانند Call of Duty هستند.

این موضوع توسط اسناد داخلی مایکروسافت پشتیبانی می‌شود و CMA اشاره می‌کند که به طور کلی، اسناد داخلی مایکروسافت، پلی‌استیشن را بیشتر از نینتندو دنبال می‌کند و نینتندو اغلب در هر ارزیابی رقابتی داخلی غایب است.»
https://mardomefarda.ir/vdcefp8z.jh8efi9bbj.html
منبع : گیم فا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما