کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پاشینیان: نیروهای باکو فوراً از خاک ارمنستان خارج شوند

فارس , 3 آذر 1401 ساعت 11:32

نخست وزیرارمنستان گفت که ازسازمان پیمان امنیت جمعی انتظار دارد خروج فوری نیروهای جمهوری آذربایجان از خاک کشورش را سرعت دهد.


به گزارش مردم فردا،«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان روز چهارشنبه گفت که  از سازمان پیمان امنیت جمعی انتظار دارد کار سیاسی و دیپلماتیک لازم را برای تضمین خروج فوری و بدون قید و شرط نیروهای جمهوری آذربایجان از خاک ارمنستان  سرعت دهد.

به گزارش وبگاه «رادیو ارمنستان» پاشینیان در نشست روز چهارشنبه سران سازمان پیمان امنیت جمعی گفت،  این موضع نه تنها برای احیای تمامیت ارضی ارمنستان، بلکه برای بازدارندگی جمهوری آذربایجان از اقدامات تهاجمی بیشترحائز اهمیت است.

پاشینیان گفت، به گفته دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی خطر تجاوز جدید جمهوری آذربایجان علیه تمامیت ارضی ارمنستان وجود دارد.

«استانیسلاو زاس» دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی روز چهارشنبه  گفت که تنش در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان همچنان بالاست.

وی گفت: «اطلاعاتی که به ما می‌رسد تایید می‌کند که تقریبا هر روز در مرز ارمنستان و  جمهوری آذربایجان تیراندازی می شود. سه جلسه ویژه شورای امنیت جمعی به بحث درباره تهدیدات نوظهور برای ارمنستان اختصاص داشت».

جنگ در قره‌باغ میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۲۰ بیش از ۶۵۰۰ کشته از نظامیان دو طرف در پی داشت که با توافقنامه‌ای تحت نظارت روسیه به طور نسبی پایان یافت و ارمنستان از ادعای خود برای تملک اراضی که از دهها سال پیش در اختیار خود داشت، عقب‌نشینی کرد و روسیه نیز ۲۰۰۰ نیروی برای نظارت بر روند آتش‌بس به منطقه فرستاد.

در عرصه دیپلماتیک، نخست وزیر ارمنستان گفته است که ارمنستان  در مذاکره با باکو، نه تنها از حقوق خود، بلکه  حقوق ارامنه مستقر در قره باغ کوهستانی دفاع می‌کند و در حال پیشبرد مواضع خود در این زمینه است.

 در عرصه نظامی نیز وزارت دفاع ارمنستان روز چهارشنبه بار دیگر از تیراندازی قوای باکو به سمت نیروهای خود در مناطق همجوار مرزی خبر داد. وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که سه شنبه شب یگان‌های نیروهای مسلح  جمهوری آذربایجان به سمت مواضع رزمی ارمنستان واقع در شرق مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان تیراندازی کردند.

ایروان اعلام کرد که از صبح روز چهارشنبه وضعیت در منطقه مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان پایدار بوده است.


کد مطلب: 14669

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/14669/پاشینیان-نیروهای-باکو-فورا-خاک-ارمنستان-خارج-شوند

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir