تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۰
جالب است ۰
رئیس اورژانس تهران گفت: مشکلات تنفسی عامل ۱۰ درصد تماس‌ها با ۱۱۵ طی یک هفته گذشته یعنی از بابت ۲۱ تا ۲۸ آبان بوده است.
مشکلات تنفسی، عامل ۱۰ درصد تماس‌ها با ۱۱۵ در یک هفته گذشته
به گزارش مردم فردا،یحیی صالح طبری رئیس اورژانس تهران با اشاره به اینکه دو روز است که هوای تهران در وضعیت آلوده قرار دارد، گفت: از شنبه ۲۱ آبان تا شنبه ۲۸ آبان تکنسین‌های اورژانس‌های تهران ۲۰ هزار و ۴۸۶ مأموریت انجام دادند.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی ۴۹ هزار و ۷۳۳ تماس با اورژانس تهران گرفته شده است، گفت: در مقایسه با مدت مشابه هفته قبل تعداد تماس‌ها و مأموریت‌ها ۱۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس اورژانس تهران با بیان اینکه تمامی پایگاه‌های زمینی و هوایی اورژانس ۱۱۵ استان تهران در شرایط آلودگی هوا به صورت آماده‌باش هستند، گفت: ۱۰ درصد تماس‌هایی که از بازه ۲۱ تا ۲۸ آبان با ۱۱۵ گرفته شده است مربوط به مشکلات تنفسی می‌شود.

صالح طبری با بیان اینکه ورزشکاران در فضای باز ورزش و فعالیت بدنی سنگین نداشته باشند، گفت: نوزادان، سالمندان، زنان باردار، بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سایر گروه‌های پرخطر هم تا حد امکان از منزل خارج نشوند و اگر هم سفر درون‌شهری ضروری پیش آمد، حتماً از ماسک مناسب (فیلتردار) استفاده کنند. درضمن داروهایشان را هم همراه داشته باشند.

وی گفت: افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی مزمن که از دستگاه اکسیژن استفاده می‌کنند، حتماً در هنگام خروج از منزل دستگاه اکسیژن پرتابل (قابل حمل) را به همراه داشته باشند و با مشاهده علائم تنگی نفس به اولین و نزدیک ترین واحد درمانی مراجعه کنند یا با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند.
https://mardomefarda.ir/vdcipqaz.t1a5w2bcct.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما