کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معرفی سبک‌ترین و سریع‌ترین آنتی ویروس‌ها برای ویندوز

شهر سخت افزار , 2 آذر 1401 ساعت 19:00

اگر از سرعت پایین آنتی ویروس کامپیوتر خود خسته شده اید و به دنبال سبک ترین و سریع ترین آنتی ویروس دنیا برای ویندوز 10 یا ویندوز 11 می گردید، ما در این لیست سبک ترین آنتی ویروس های ویندوز 10 و 11 را به شما معرفی می کنیم.


به گزارش مردم فردا،موسسه امنیتی معروف و معتبر AV-Comparatives به طور دوره‌ای دست به بررسی تخصصی سرعت آنتی ویروس‌ها و تأثیر آنها بر سیستم عامل و برنامه‌ها می زند تا کاربران بتوانند به راحتی سریع‌ترین آنتی ویروس و سبک‌ترین آنتی ویروس‌های دنیا را بشناسند. این بار  AV-Comparatives تعداد 17 محصول امنیتی سال 2022 برای ویندوز 10 و ویندوز 11؛ شامل آنتی‌ویروس و بسته‌های امنیتی (اینترنت سکوریتی) محصول بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین برندهای آنتی‌ویروس دنیا را آزموده است تا سبکترین آنتی ویروس ها مشخص شوند.

لیست آنتی ویروس‌های بررسی شده در این دور از تست‌های تخصصی به شرح زیر است:

Avast Free Antivirus 22.10
AVG Free Antivirus 22.10
Avira Prime 1.1
Bitdefender Internet Security 26.0
ESET Internet Security 15.2
G Data Total Security 25.5
K7 Total Security 16.0
Kaspersky Internet Security 21.3
Malwarebytes Premium 4.5
McAfee Total Protection 26.4
Microsoft Defender 4.18
NortonLifeLock Norton 360 Deluxe 22.22
Panda Free Antivirus 21.01
Total Defense Essential Antivirus 13.0
TotalAV Antivirus Pro 5.17
Trend Micro Internet Security 17.7
VIPRE Advanced Security 11.0
در آزمون تأثیر بر سرعت یا Performance Test، تأثیر نصب بودن هر یک از آنتی ویروس‌ها بر روی سرعت انجام کارهای رایج شامل کپی کردن فایل (File copying)، فشرده سازی و استخراج فایل‌های فشرده (Archiving - Unarchiving)، نصب برنامه یا بازی (Installing)، اجرای برنامه یا بازی (Launching applications)، دانلود فایل از اینترنت و شبکه (Downloading files) و وبگردی (Browsing Websites) در کنار اجرای بنچمارک PC Mark 10 Professional Testing Suite مورد ارزیابی قرار گرفته است تا سریع ترین آنتی ویروس ها و سبک ترین ها در کنار بدترین ها مشخص شوند.

برای انتخاب سریع ترین آنتی ویرس ها از نگارش 64 بیتی ویندوز 10 بر روی یک PC رده بالا با یک پردازنده Core i7 اینتل، 8 گیگابایت حافظه رم و حافظه اس اس دی استفاده شده است.

جدول فوق تأثیر نصب بودن هر یک از آنتی ویروس‌های بررسی شده را بر روی سرعت انجام کارهای مختلف که پیش‌تر به آنها اشاره شد نشان می‌دهد.

Slow بیانگر سرعت بسیار پایین انجام کارها است که نمی‌تواند مطلوب باشد.در طرف مقابل Very Fast بیانگر اجرای کارها با سرعت بالاتر از متوسط سرعت در همان دسته است.

نمودار فوق میزان تأثیر (کُندی) آنتی ویروس‌ها بر فعالیت‌های کاربر را به صورت صعودی (از تأثیر کمتر به بیشترین تأثیر) نشان می‌دهد. بدیهی است پایین‌ترین تأثیر (Impact Score) مطلوب‌تر است. همچنین این نمودار سریع ترین و سبک ترین آنتی ویروس ها را به خوبی نشان می دهد.

همچنین شما می‌توانید برای شناخت سبک ترین آنتی ویروس ها به امتیاز بنچمارک PC Mark 10 Professional Edition توجه کنید. برای محاسبه PC Mark Score امتیاز به دست آمده در حالت نصب نبودن هیچ گونه برنامه امنیتی مقدار مبنا (Baseline) در نظر گرفته است، سپس امتیاز کسب شده با نصب هریک از آنتی ویروس‌های یاد شده، با امتیاز معیار مقایسه شده است. بدیهی است 100 درصد امتیاز، مطلوب‌ترین حالت ممکن است.

در نهایت AV-Comparatives سریع‌ترین و سبک‌ترین آنتی ویروس‌های 2022 را مشخص کرده و به آنها نمادهایی هم اهدا کرده است.

در این دوره محصولات لیست زیر جزء سریع‌ترین و سبک ترین آنتی ویروس‌ها (به ترتیب حروف الفبا) برای ویندوز بوده‌اند.

Avast
AVG
Avira
Bitdefender
ESET
G DATA
K7
Kaspersky
Malwarebytes
McAfee
NortonLifeLock
Panda
Trend Micro
جمع بندی
به طور دقیق اگر بخواهیم بگویم در نیمه دوم سال 2022 یا پاییز 1401، به ترتیب Panda ،K7 و Kaspersky سبک ترین و سریع ترین آنتی ویروس ها برای ویندوز 10 و ویندوز 11 هستند. آنتی ویروس Microsoft Defender خود ویندوز هم کُندترین و بدترین آنتی ویروس برای ویندوز 10 و ویندوز 11 است که باعث بیشترین افت سرعت و کندی کامپیوترهای ویندوزی می شود.

بنابراین اگر دنبال آنتی ویروس سبک برای ویندوز 11 یا ویندوز 10 هستید، باید دور ویندوز Defender را خط بکشید.


کد مطلب: 14651

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/14651/معرفی-سبک-ترین-سریع-ترین-آنتی-ویروس-ها-ویندوز

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir