کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روسیه فراخوان دوم بسیج عمومی شهروندان در جنگ اوکراین را رد کرد

تسنیم , 1 آذر 1401 ساعت 17:00

روسیه احتمال فراخوان موج دوم شهروندان این کشور برای بسیج نظامی در جنگ اوکراین را رد کرد.


به گزارش مردم فردا،دفتر ریاست جمهوری روسیه موسوم به کرملین، احتمال فراخوانی موج دوم شهروندان این کشور برای بسیج نظامی در جنگ اوکراین را رد کرد.

در همین ارتباط، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ کرملین روز دوشنبه در یک نشست خبری هفتگی گفت: «کرملین درباره امکان موج دوم بسیج نظامی در روسیه بحثی مطرح نکرده و این موضوع در دستور کار قرار ندارد.»

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در عین حال تاکید کرد که کشورش می خواهد به اهداف خود در عملیات نظامی اوکراین دست یابد و به آنها دست خواهد یافت.

وی همچنین خاطرنشان کرد که تغییر قدرت و یا براندازی دولت در کیف هدف مسکو نیست، هرچند مسکو از دیگر کشورها می‌خواهد بر اوکراین برای توقف گلوله باران نیروگاه هسته‌ای «زاپروژیا» فشار وارد کنند.

پسکوف همچنین اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه برای شرکت در نشست سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا در بیشکک در 9 دسامبر آماده می شود و رهبر روسیه در نظر دارد در حاشیه این نشست با «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان دیداری جداگانه داشته باشد.

پوتین اوایل این ماه گفته بود که تا کنون 80 هزار نیرو بسیج شده اند و آن ها در منطقه نبرد در اوکراین حضور دارند که حدود 50 هزار نفر ازآن ها حضور فعال دائمی  دارند. در  سپتامبر و اکتبر امسال، روسیه اولین فراخوان عمومی خود برای جذب در نیروهای نظامی اعلام کرد که  براساس منابع روسی در این فراخوان برای بسیج عمومی 300 هزار نفر ثبت نام کردند.
 


کد مطلب: 14617

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/14617/روسیه-فراخوان-دوم-بسیج-عمومی-شهروندان-جنگ-اوکراین-رد

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir