تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۴
جالب است ۰
مدیرعامل یکی از بزرگترین شرکت‌های تأمین‌کننده برق اوکراین هشدار داد این کشور حداقل تا پایان ماه مارس سال آینده در شرایط قطع برق خواهد بود.
اوکراین: خاموشی و قطعی برق به امری معمول تبدیل می‌شود
به گزارش مردم فردا،بعد از اظهارات «ولودیمر زلنسکی» رئیس اوکراین درباره محرومیت ۱۰ میلیون نفر از جمعیت این کشور از روشنایی، یک مقام انرژی کی‌یف از تبدیل شدن خاموشی به امری معمول در اوکراین خبر داد.

«سرگئی کووالنکو» مدیر عامل شرکت انرژی «یاسنو دی‌تک» به‌عنوان یکی از بزرگترین تأمین‌کنندگان برق اوکراین گفت که این کشور حداقل تا پایان ماه مارس سال آینده میلادی در شرایط قطع برق خواهد بود.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، کووالنکو در بیانیه‌ای توضیح داد: «به احتمال زیاد، اوکراینی‌ها باید حداقل تا پایان ماه مارس در حالت خاموشی زندگی کنند. سناریوی اصلی بدین شرح است، اگر حملات جدیدی به شبکه برق صورت نگیرد، در شرایط فعلی تولید برق، کمبود را می‌توان به‌طور مساوی در سراسر کشور توزیع کرد. این بدان معناست که خاموشی در همه جا وجود خواهد داشت، اما کوتاه‌تر.»

او با درخواست از شهروندان اوکراینی برای تهیه لباس‌های گرم جهت فصل زمستان، افزود: «بهتر است این کار را همین الان انجام دهیم تا اینکه بعداً یک نفر را سرزنش کنیم».

پیش از این رئیس ‌جمهور اوکراین  گفته بود: «قطع برق در بسیاری از شهرها و مناطق کشور رخ می‌دهد. حدود ۱۰ میلیون اوکراینی بدون برق مانده اند». 

جمعیت اوکراین قبل از شروع تهاجم نظامی روسیه حدود ۴۰ میلیون نفر بود. طبق گزارش سازمان ملل متحد، تاکنون حدود ۱۲ میلیون اوکراینی به دلیل جنگ کشور را ترک کرده‌اند. بیشترین قطع برق در مناطق «خارکیف»، «ژیتومیر»، «کی‌یف» و «لویو» ثبت شده است.
https://mardomefarda.ir/vdcjhmev.uqexyzsffu.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین