تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۰
جالب است ۰
دبیرکل ناتو اظهار کرد، درگیری میان اوکراین و روسیه احتمالا از طریق مذاکره به پایان خواهد رسید اما تا پیش از شروع مذاکرات صلح، کی‌یف به تسلیحات بیشتری نیاز دارد.
پیش‌بینی دبیرکل ناتو از مصالحه میان اوکراین و روسیه
به گزارش مردم فردا،به نقل از راشا تودی، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در شصت و هشتمین نشست سالانه پارلمانی ناتو در مادرید گفت:«ما همگی خواستار پایان این جنگ هستیم. ما باید درک کنیم که این جنگ به احتمال زیاد پای میز مذاکره به پایان خواهد رسید. اما باید بدانیم که به طور کل نتیجه این مذاکرات به قدرت در میدان جنگ بستگی دارد.»

وی علاوه‌بر اینکه از قانونگذاران هر کشور عضو ناتو خواست تا به کی‌یف کمک کنند، افزود: بنابراین، اگر ما خواستار نتیجه‌ای قابل قبول برای اوکراین هستیم... بهترین کار این است که کمک‌های نظامی به این کشور ارسال کنیم. اعضای این ائتلاف نظامی باید آماده باشند تا در دراز مدت از اوکراین حمایت کنند.

استولتنبرگ همچنین اذعان داشت که این کمک‌ها برای اعضای ناتو "هزینه‌هایی" دارد و در ادامه تاکید کرد: در کشورهای ما، بسیاری با بحران افزایش هزینه‌های زندگی مواجه هستند. هزینه‌های غذا و انرژی در حال افزایش هستند. برای بسیاری از افراد دوران سختی است.

با این حال، دبیرکل ناتو استدلال کرد: «کشورهای غربی باید بهای سنگین‌تری بپردازند زیرا اگر روسیه پیروز شود، به سایر رژیم‌های خودکامه این پیغام فرستاده خواهد شد که با زور می‌توانند به اهدافشان برسند و این موضوع برای جهان بسیار خطرناک است. البته دست‌کم گرفتن روسیه، اشتباه بزرگی است زیرا این کشور توانایی‌های نظامی چشمگیر و تعداد بسیار زیادی نیرو و سرباز دارد.»

این درحالیست که مقامات روسیه بارها آمادگی خود را برای مذاکرات با اوکراین ابراز کرده‌اند و کی‌یف را به "بی‌تمایلی" برای مذاکرات متهم کرده‌اند.
https://mardomefarda.ir/vdcivqaz.t1a5u2bcct.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین