کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معرفی فیلم جنگی «گذرگاه» با بازی جنیفر لارنس

فیلم مترجم , 30 آبان 1401 ساعت 15:00

جنگ، پدیده‌ای شوم است که سایه آن برای همیشه در زندگی انسان‌ها باقی می‌ماند. از آنجایی که شعله‌های نبرد هرگز در دنیا خاموش نمی‌شود و همیشه قسمتی از این کره خاکی درگیر نبرد و جنگ‌های خونین است، فیلم‌های بی‌شماری به موضوع جنگ می‌پردازند.


به گزارش مردم فردا،بعضی از این فیلم‌ها جنبه‌های خشن جنگ را بازتاب می‌دهند و بعضی دیگر به عواقب جنگ در زندگی انسان‌ها می‌پردازند. فیلم گذرگاه (Causeway)، اثری است که بازتاب‌های جبران‌ ناپذیر جنگ را در زندگی یک سرباز زن آمریکایی بازتاب می‌دهد. جنیفر لارنس در این فیلم نقش سربازی را ایفا می‌کند که در افغانستان خدمت کرده است. فیلم گذرگاه در کنار هنرنمایی جنیفر لارنس، هنرپیشه‌های ترازاول و کارگردانی جویای نام دارد. از آنجایی که مطمئن هستیم جنیفر لارنس طرفداران زیادی در بین مخاطبین ما دارد، در ادامه با هم نگاهی به داستان فیلم گذرگاه میندازیم. در انتها نیز فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم گذرگاه را بررسی می‌کنیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب تا انتها، دید کاملی درباره این فیلم بدست آورید.

داستان فیلم گذرگاه از چه قرار است؟
گذرگاه، داستان زندگی زنی با نام لینزی را روایت می‌کند. این زن در افغانستان خدمت کرده و لحظه‌های بسیار سختی را در نبرد پشت سر گذاشته است. در لینزی در یکی از این نبردها دچار تومور مغزی می‌شود. این تومور به اندازه‌ای خطرناک است که شرایط را برای ادامه خدمت لینزی در افغانستان غیر ممکن می‌کند. در نتیجه لینزی به عنوان مجروح جنگی به آمریکا باز می‌گردد. با این حال خاطره‌های تلخی که لینزی در افغانستان تجربه کرده، وی را رها نمی‌کند. لینزی قادر نیست دوباره به زندگی معمولی باز گردد. در این بین مادر لیندزی چشم‌انتظار دخترش است و می‌خواهد هر چه سریع‌تر دوباره روزهای خوشی را با لینزی تجربه کند. لینزی به شغل‌های معمولی مانند تمیزکردن استخر رو می‌آورد و در ارتباط با اطرافیان مشکل دارد. در ادامه داستان لینزی با مکانیکی با نام جیمی ملاقات می کند. جیمی نیز همانند لینزی از مشکلات زیادی رنج می‌برد. این ۲ رابطه‌ای جالب برقرار می‌کنند و دردهای خود را با یکدیگر به اشتراک می‌‌گذراند. در مجموع باید گفت فیلم گذرگاه، داستانی روانشناختی دارد و با ضرب‌آهنگی آرام و روایتی جذاب مخاطب را به تماشای این اثر علاقه‌مند می‌کند.

فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم گذرگاه
همان‌گونه که اشاره کردیم، جنیفر لارنس ستاره زیباروی فیلم گذرگاه است. برایان تایری هنری که نقش‌آفرینی چشمگیری از وی در سریال آتلانتا دیده‌ایم نیز نقش مقابل جنیفر لارنس را در فیلم گذرگاه بر عهده گرفته است. لیلا نوگباور، سکان هدایت فیلم گذرگاه را در اختیار گرفته است. جالب است بدانید نوگباور تجربه‌ای زیادی در کارگردانی آثار بلند سینمایی ندارد. به همین دلیل انتظار می‌ٰود برای فیلم گذرگاه سنگ‌تمام گذاشته باشد. آتوسا مشفق، لوک گوبل و الیزابت سندرز، فیلمنامه گذرگاه را نوشته‌اند. لیندا ایمند، جین هویشل، استیون مک کینلی هندرسون و راسل هاروارد از دیگر هنرپیشه‌‌های فیلم گذرگاه به حساب می‌آیند. این فیلم در مدتی که اکران شده توانست نظر مثبت منتقدین سخت‌گیر هالیوود را از آن خود کند.
در مجموع باید گفت اگر به آثار درام روانشناختی علاقه دارید و از فیلم‌هایی در این سبک لذت می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم فیلم گذرگاه را به برنامه تماشای فیلم‌های آخر هفته خود اضافه کنید. جنیفر لارنس در این اثر نقش‌آفرینی چشمگیری داشته و مطمئن هستیم طرفداران این هنرپیشه‌ زیبارو از تماشای هنرمند دلخواه خود در فیلم گذرگاه خوشنود خواهند بود.


کد مطلب: 14588

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/14588/معرفی-فیلم-جنگی-گذرگاه-بازی-جنیفر-لارنس

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir