کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به‌روزرسانی سیستم عامل watchOS 9 در راه است

شهر سخت افزار , 29 آبان 1401 ساعت 21:00

طبق گزارش‌های جدید، اپل قصد دارد در بروزرسانی جدید سیستم عامل مخصوص ساعت watchOS 9 یک قابلیت صرفه جویی در مصرف انرژی قدرتمند اضافه کند و عمر باتری ساعت های هوشمند اپل واچ‌ را افزایش دهد.


به گزارش مردم فردا،طبق خبرهای منتشر شده، در آپدیت جدید سیستم عامل watchOS 9 برای اپل واچ، این شرکت بالاخره یک حالت صرفه جویی در مصرف انرژی قدرتمند را برای افزایش عمر باتری ساعت در صورت نیاز ارائه می‌کند. این قابلیت را می‌توان به صورت دستی از طریق Control Center یا منوی تنظیمات فعال کرد.

قابلیت جدید اپل واچ هنگام کاهش باتری به 10 درصد ظرفیت خود به کاربر هشدار می‌دهد که 10 درصد شارژ باتری باقی مانده است. افزون بر این، به محض اینکه شارژ ساعت هوشمند کاربر به 80 درصد رسید قابلیت صرفه جویی در مصرف انرژی جدید (Power Saving) به طور خودکار خاموش می‌شود.

توجه داشته باشید قابلیت صرفه جویی در باتری، ویژگی های انرژی‌بری مانند AoD، اعلان‌های سنسور ضربان قلب و اندازه گیری اکسیژن خون را خاموش می‌کند و بدین صورت مصرف باتری اپل واچ کاربر را کاهش می‌دهد.

جالب اینجاست که اگر آیفونی به ساعت نزدیک نباشد، قابلیت جدید اپل واچ Wi-Fi و اتصالات شبکه سلولی (اینترنت دیتا) را خاموش می‌کند و همچنین تماس‌های ورودی و اعلان‌ها نیز غیرفعال می‌شوند.

البته در نظر داشته باشید اگر به برنامه خاصی نیاز دارید که به داده یا اتصال Wi-Fi نیاز دارد، سیستم آن‌ها را دوباره فعال می‌کند و اگر ساعت در محدوده اتصال گوشی بماند، این قابلیت جدید اعلان‌ها را به تعویق می‌اندازد و هر ساعت یک بار آن‌ها را تحویل می‌دهد.

کاملاً بدیهی است که عملکرد کلی ساعت در حالت جدید صرفه جویی در باتری کاهش می‌یابد. بنابراین انیمیشن‌های اپل واچ نیز به یکپارچگی و یکدستی حالت معمولی نخواهند بود، اما مصرف باتری اپل واچ به مقدار زیادی کاهش یافته و در نتیجه عمر مفید باتری ساعت هوشمند شما بیشتر می‌شود.


کد مطلب: 14567

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/14567/به-روزرسانی-سیستم-عامل-watchos-9-راه

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir