تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۶
جالب است ۰
مشاور ارشد رئیس جمهور اوکراین تلاش غرب برای متقاعد کردن کی‌یف به‌منظور مذاکره با مسکو را «عجیب» توصیف کرد و مدعی شد که این کار به معنای تسلیم شدن است!
کی‌یف: در این شرایط مذاکره با مسکو به معنای تسلیم شدن اوکراین است
به گزارش مردم فردا،به نقل از فرانس ۲۴، میخائیل پودولیاک، مشاور ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین می‌گوید که دریافت پیشنهاد مذاکره با روسیه از سوی غرب، کمی عجیب است آن هم زمانی که اوکراین در میدان ابتکار عمل را در دست دارد.

پودولیاک گفت: وقتی ابتکار عمل را در اختیار دارید، دریافت چنین پیشنهاداتی اندکی عجیب است؛ اینکه بگویند «شما بهر حال نمی‌توانید همه کارها با ابزار نظامی انجام دهید و باید مذاکره کنید.»

وی که از دفترش در ساختمان ریاست جمهوری اوکراین در کی‌یف، با این رسانه فرانسوی گفت‌وگو می‌کرد، مدعی شد: این یعنی کشوری که قلمرو و اراضی خود را پس گرفته، باید تسلیم کشوری شود که در حال شکست خوردن است.

رسانه‌های آمریکایی به تازگی در گزارش‌هایی مدعی شدند که برخی مقامات ارشد این کشور تلاش خود را برای ترغیب اوکراین به مذاکره آغاز کرده‌اند؛ موضوعی که زلنسکی تا بدین‌جا از آن خودداری کرده و مدعی شده مادامی که نیروهای روسیه خاک اوکراین را به طور کامل ترک نکنند، مذاکره‌ای در کار نخواهد بود.

مارک میلی، مقام ارشد نظامی آمریکا اوایل ماه جاری با اشاره به اینکه «روزنه‌ای برای مذاکره وجود دارد» گفته بود که «باید دو طرف درباره اینکه پیروزی نظامی شاید به معنای حقیقی در میدان نبرد و از طریق ابزار نظامی حاصل نشود، با یکدیگر به درک متقابل برسند.»

با این حال، به ادعای پودولیاک، مسکو تاکنون هیچ پیشنهاد مستقیمی برای مذاکرات صلح به کی‌یف نداده و ترجیح داده که این کار را از طریق میانجی‌ها انجام دهد.

وی مدعی شد: روسیه خواستار مذاکره نیست. مسکو در حال پیاده کردن یک کارزار ارتباطی به نام «مذاکرات» است و صرفاً قصد دارد برای خودش زمان بخرد. در این وقفه هم نیروهای بسیج عمومی خود را آموزش داده، تسلیحات اضافی پیدا و مواضع خود را تقویت می‌کند.

بنا به ادعای پودولیاک، به‌رغم شکست سنگین روسیه در هفته‌های اخیر از جمله عقب‌نشینی مسکو از شهر خرسون در جنوب اوکراین، «ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هنوز فکر می‌کند که قادر است اوکراین را ویران کند؛ این وسواس فکری او است و مذاکره با او هیچ معنایی ندارد.»

وی اضافه کرد: غرب نمی‌تواند اوکراین را برای مذاکره تحت فشار قرار دهد. شرکای ما هنوز فکر می‌کنند که قادر به بازگشت به دوران پیش از جنگ هستن، زمانی که روسیه یک شریک قابل اطمینان بود.

پوتین ۲۴ فوریه(۵ اسفند ۱۴۰۰) با اشاره به درخواست جمهوری‌های دونباس برای رها کردن آنها از ظلم رژیم کی‌یف و همچنین نازی‌زدایی اوکراین، فرمان آغاز عملیات نظامی روسیه در این کشور را صادر کرد.
https://mardomefarda.ir/vdci5waz.t1a5w2bcct.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین