تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۰
جالب است ۰
دولت فنلاند از طرح خود برای ساخت یک حصار فلزی در طول مرز این کشور با روسیه رونمایی کرد.
رونمایی فنلاند از طرح ساخت حصار در مرز با روسیه
به گزارش مردم فردا،مقامات مرزبانی فنلاند روز جمعه اعلام کردند، این کشور برنامه دارد تا یک حصار فلزی در طول مرز خود با روسیه بسازد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، فنلاند ساخت این حصار را از اوایل سال ۲۰۲۳ به دلیل نگرانی از بابت تغییر محیط امنیتی در اروپا آغاز می‌کند.

قرار است بخش سه کیلومتری اول این حصار در گذرگاه مرزی در شهر «ایماترا» در شرق فنلاند تا تابستان ۲۰۲۳ برپا شود و طول کل این حصار مرزی در نهایت به حداکثر ۲۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

فلاند مرزی به طول ۱۳۴۰ کیلومتر با روسیه دارد که طولانی ترین مرز مشترک یک عضو اتحادیه اروپا با روسیه محسوب می‌شود.

«سانا مارین»، نخست وزیر فنلاند ماه اکتبر گفت، در میان قانونگذاران این کشور اتفاق نظری با هدف ساخت حصاری برای پوشش دادن قسمت‌هایی از مرز با روسیه ایجاد شد و هزینه این پروژه معادل ۳۹۳ میلیون دلار برآورد شده و بر طبق زمانبندی تا سال ۲۰۲۶ خاتمه می‌یابد.

به گفته نخست وزیر فنلاند، هدف اصلی ساخت این حصار کمک به مرزبان‌ها در نظارت و جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی گسترده احتمالی به عنوان یک «تهدید ترکیبی» از سمت مسکو است.

دولت او در توضیحش درباره این پروژه استنادی به جنگ روسیه در اوکراین یا تصمیم فنلاند برای پیوستن به ناتو به عنوان دلیل ساخت این حصار نکرد. با این وجود دولت هلسینکی هم نگران تحولات در روسیه و اوکراین و هم نگران اقدام تلافی‌جویانه احتمالی مسکو علیه تصمیم فنلاند برای پیوستن به ائتلاف ناتو است.

به نوشته آسوشیتدپرس تمرکز عمده این پروژه بر جنوب شرق فنلاند، جایی که اکثر ترافیک مرزی میان این کشور با روسیه رخ می‌دهد بوده اما بخش‌هایی از این حصار مرزی هم در منطقه «کارلیا» در شمال فنلاند و همچنین در منطقه «لپلند» در حوزه شمالگان ساخته می شود.

در پی عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اسفند ماه گذشته، فنلاند و سوئد درخواست‌هایی را برای عضویت در ناتو در ۱۸ ماه می ارائه کردند و تاکنون ۲۸ کشور از ۳۰ کشور عضو ناتو با پیوستن این دو کشور به این اتحاد موافقت کرده‌اند.

دولت‌های ترکیه و مجارستان تنها کشورهای باقیمانده در ائتلاف ناتو هستند که به‌دلایل محقق نشدن شروطشان، هنوز با درخواست عضویت فنلاند و سوئد در ناتو موافقت نکرده‌اند.

به نوشته رویترز، کشورهای فنلاند و سوئد پیشتر در اقدامی برای نشان‌دادن جبهه واحد به ترکیه، تاکید کردند که هر دو باید همزمان به عضویت ناتو دربیایند.
https://mardomefarda.ir/vdciywaz.t1a5r2bcct.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین