کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سی‌ان‌ان: موجودی تسلیحاتی آمریکا کم شده است

ایسنا , 28 آبان 1401 ساعت 10:29

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد، نگرانی دولت ایالات متحده در مورد ناتوانی این کشور در تامین تجهیزات و مهمات پیشرفته برای اوکراین در بحبوحه جنگ کی‌یف و مسکو در حال افزایش است.


به گزارش مردم فردا،به گفته سه مقام آمریکایی که با سی‌ان‌ان گفت‌وگو کردند، برخی از چالش‌هایی که ایالات متحده در زمینه حمایت از اوکراین با آن مواجه است شامل ذخایر «کاهش‌یافته» تسلیحاتی و توانایی صنایع دفاعی برای تامین میزان تجهیزات تقاضا شده است.

یکی از مقامات به سی‌ان‌ان گفت که "مقدار محدودی" از موجودی مازاد در دسترس است که واشنگتن می‌تواند به کی‌یف بفرستد.

در این گزارش آمده است که واشنگتن به‌ویژه در مورد موجودی گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ میلی‌متری و موشک‌های دفاع هوایی استینگر نگران است. برخی از مقامات هم نگران تولید تسلیحاتی مانند موشک‌های ضد تشعشع هارم (HARM)، موشک‌های سطح به سطح گملرس (GMLRS) و سامانه‌های ضد تانک جاولین (Javelin) هستند.

با این حال، منابع شبکه سی‌ان‌ان معتقدند که کاهش موجودی انبارها امنیت ملی را به خطر نمی‌اندازد، زیرا تسلیحات مورد نیاز اوکراین از منابعی که پنتاگون برای موارد احتمالی خودش ذخیره می‌کند، تامین نمی‌شود. یک مقام ارشد همچنین به این شبکه خبری گفت که ارزیابی‌ مبنی بر اینکه تسلیحات ایالات متحده در حال کم شدن است، "ذهنی" است و به این بستگی دارد که پنتاگون چقدر بخواهد خطر را بپذیرد.

مقامات می‌گویند که یکی از نگرانی‌های اصلی این است که صنایع دفاعی ایالات متحده در تکاپو هستند تا میزان تقاضا را پوشش دهند و این در حالیست که کشورهای اروپایی نمی‌توانند به طور کامل ذخایر تسلیحاتی خودشان را برای جایگزینی سخت‌افزارهای نظامی‌ای که به اوکراین ارسال شده، تکمیل کنند. با این حال، برای اصلاح این وضعیت، ایالات متحده در تلاش است تا تولید انواع خاصی از تسلیحات را افزایش دهد.

به گفته وزارت دفاع ایالات متحده، از اوایل نوامبر واشنگتن متعهد شده است که بیش از ۱۴۰۰ استینگر، ۸۵۰۰ جاولین، ۱۴۲ هویتزر ۱۵۵ میلی‌متری و حداکثر ۹۰۳ هزار گلوله توپ ۱۵۵ میلی‌متری به کی‌یف ارسال کند.


کد مطلب: 14525

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/14525/سی-ان-ان-موجودی-تسلیحاتی-آمریکا-کم-شده

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir