تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۰
جالب است ۰
بررسی‌ها حاکی از آن است که سه پنجم مردم جهان ممکن است در معرض کووید-۱۹ بوده باشند.
سه‌پنجم مردم جهان در معرض کووید-۱۹ بوده‌اند
به گزارش مردم فردا،مطالعه جدید سازمان جهانی بهداشت (WHO) حاکی از آن است: کووید-۱۹ بسیار تاثیرگذارتر از آنچه پیش از این تصور می‌شد، سراسر جهان را فرا گرفته و تعداد قابل توجهی از موارد ابتلا تا تابستان ۲۰۲۱ گزارش نشده است.
بررسی میلیون‌ها نمونه خون تا سپتامبر ۲۰۲۱ نشان داد از هر پنج فردی که مورد آزمایش قرار گرفته در نمونه‌های خونِ حدود سه نفر، آنتی‌بادی کووید-۱۹ وجود داشته است.
محققان تخمین می‌زنند که این رقم به معنای ۱۰.۵ مورد عفونت واقعی کووید در ازای هر مورد گزارش شده ابتلا بین ژوئن تا سپتامبر ۲۰۲۱ است. به عبارت دیگر، طبق این مطالعه، مسئولان بهداشت عمومی تنها ۹.۵ درصد از کل موارد ابتلا به کووید را در این دوره شناسایی کردند.
به گفته محققان، به طور ‌ویژه در آغاز شیوع کووید، افراد تمایل نداشتند بیماری‌ خود را به کووید-۱۹ نسبت دهند. در آن زمان احساس می‌شد که موارد گزارش شده اغراق آمیز هستند اما در واقع بسیار کمتر از واقعیت گزارش شده بودند.
محققان تاکید کردند که مقیاس جهانی عفونت کووید-۱۹ همچنان یک راز باقی مانده است.
به گزارش هلث‌دی نیوز، بیش از یک میلیون نفر در ایالات متحده و بیش از ۶.۵ میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند، اما نمی‌توان دقیقا اعلام کرد چند نفر به کروناویروس جدید مبتلا شده‌اند چرا که این ویروس می تواند در بسیاری از موارد بدون علائم یا با علائم خفیف همراه باشد.
https://mardomefarda.ir/vdcfymdy.w6djeagiiw.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما