تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۰
جالب است ۰
به‌نظر می‌رسد مایکروسافت، آزمایش حالت‌ لمسی مرورگر اج را برای بهینه‌سازی تجربه‌ی کاربری روی نمایشگرهای لمسی آغاز کرده است.
مایکروسافت درحال آزمایش حالت لمسی روی مرورگر اج است
به گزارش مردم فردا،ظاهراً مایکروسافت سعی دارد، تجربه‌ی کاربری با برنامه و خدمات خود را در محیط ویندوز، برای نمایشگرهای لمسی بهینه‌تر کند. این شرکت اخیراً نوار وظیفه‌ی بهینه‌سازی‌شده برای تبلت را برای دستگاه‌های مجهز به نسخه‌ی 22H2 ویندوز ۱۱  منتشر کرد که نشان‌دهنده‌ی افزایش تعهد این غول نرم‌افزاری به بهبود تجربه‌ی لمسی سیستم‌عامل مذکور است. البته ویندوز، تنها بخشی نیست که مایکروسافت می‌خواهد تجربه‌ی کاربری با آن را روی نمایشگرهای لمسی ارتقا دهد.

غول فناوری مستقر در ردموند درحال آزمایش حالت لمسی جدیدی برای مرورگر اج است. هدف از این تغییر، بهینه‌سازی مرورگر برای دستگاه‌های لمسی ازجمله سرفیس پرو است. درحالی‌که بخش‌هایی از رابط اج از قبل به‌خوبی برای دستگاه‌های لمسی بهینه شده‌اند، اما این اولین‌بار است که شاهد یک رابط کاربری اختصاصی برای کار با این برنامه روی نمایشگرهای لمسی هستیم.

به‌نوشته‌ی Neowin، وقتی حالت لمسی را در مایکروسافت اج روشن کنید، همه‌ی عناصر این مروگر کمی بزرگ‌تر می‌شوند. با توجه به توضیحات ارائه شده، با فعال کردن این ویژگی، ابعاد المان‌هایی مثل دکمه‌ها و برگه‌ها، افزایش می‌یابد. اگر از این مروگر در رایانه‌های شخصی تبدیل‌شونده استفاده می‌کنید، گزینه‌ی Auto را از منوی کشویی حالت لمسی انتخاب کنید زیرا در این‌صورت اج تشخیص می‌دهد که ویندوز درحالت لمسی قرار دارد یا خیر و ظاهر آن مطابق با حالت دستگاه، تغییر خواهد کرد.

مایکروسافت درحال‌حاضر مراحل آزمایش ویژگی حالت لمسی اج را در کانال قناری این مرورگر آغاز کرده است، اما بسیاری از افراد هنوز به آن دسترسی پیدا نکرده‌اند؛ این یعنی قابلیت مذکور احتمالاً برای کاربران منتخب درنظر گرفته شده است و می‌توان انتظار داشت پس‌از این دوره‌ی آزمایشی، افراد بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند. به‌هرحال اگر این ویژگی برای شما فعال است به‌منظور استفاده از آن به مسیر Settings> Appearance> Touch Edge مراجعه کنید.
https://mardomefarda.ir/vdcgxx9q.ak9t74prra.html
منبع : زومیت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما