کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازی سیلوستر استالونه در فیلم اکشن «سامری»

فیلم مترجم , 13 مهر 1401 ساعت 2:00

دهه‌های متمادی است که سیلوستر استالونه نقش پهلوانی بزن‌بهادر را در فیلم‌های اکشن بازی می‌کند. این هنرپیشه کهنه‌کار که با مجموعه فیلم‌های راکی (Rocky) به شهرتی بسیار دست پیدا کرد، سال‌های سال است که تهبکاران را در پرده نقره‌ای به صلابه می‌کشد. با این حال استالونه امروزی با استالونه قدیم فرق‌های زیادی دارد. سیلوستر استالونه به هشتاد سالگی نزدیک می‌شود و بسیاری بر این باور هستند که توان حضور در فیلم‌های اکشن و پرزدوخورد را ندارد.


به گزارش مردم فردا،جالب است بدانید به تازگی فیلم ابرقهرمانی با حضور استالونه روانه سالن‌های سینما شده. این فیلم «سامری‌» (Samaritan) نام دارد و طبق روال همیشه استالونه نقش اول آن را بر عهده گرفته است. استالونه به رغم اینکه پا به سن گذاشته با حضور در فیلم «سامری» ثابت کرده که دود هنوز از کنده بلند می‌شود. از آنجایی که مطمئن هستیم استالونه طرفداران زیادی در بین مخاطب‌های ما دارد، در ادامه با هم به فیلم سامری، جدیدترین اثر سیلوستر استالونه اشاره می‌کنیم. در انتها نیز به هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت این اثر می‌پردازیم.

ماجرای فیلم سامری از چه قرار است
فیلم سامری داستان نوجوان سیزده‌ ساله‌ای با نام سَم کِلِری (Sam Cleary) را روایت می‌کند. این نوجوان در شهری روزگار می‌گذراند که سال‌ها پیش در آن نبرد بزرگی میان ابرقهرمانی با نام «سامری» و اهریمنی با نام «نِمسیس» در گرفته است. در این نزاع، سامری و نمسیس جنگ جانانه‌ای با هم انجام می‌دهند. در نهایت این دو ابرقهرمان در آتش‌سوزی کشته می‌شوند. اکنون پس از گذشت حدود ۲۵ سال از آن ماجرا، شهری که نوجوانِ این داستان در آن زندگی می‌کند، به آشوب کشیده شده و خبری از ابرقهرمان‌ها برای نجات آن نیست. در این بین سَم کِلِری باور دارد که سامری هنوز زنده است. به همین دلیل به دنبال این ابرقهرمان می‌گذرد. پس از ادامه فیلم متوجه می‌شویم که حق با سم کلری بوده و سامری هنوز زنده است. این ابرقهرمان که اکنون سن‌و‌سالی از وی گذشته، توسط سم کلری پیدا می‌شود و دوباره به مبارزه با نیروهای اهریمنی می‌پردازد.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم سامری
همان‌گونه که گفتیم، سیلوستر استالونه نقش ابرقهرمان داستان را بر عهده دارد. انصافاً باید گفت استالونه در این فیلم پرزدوخورد چیزی کم‌و‌کسر نگذاشته و با اثری روبه‌رو هستیم که صحنه‌های پرهیجانی دارد. جیوون والتون، نقش پسربچه ۱۳ ساله را در این فیلم بازی می‌کند. والتون به‌رغم سن کم با سینما غریبه نیست و آثار مطرحی مانند مجموعه تلویزیونی سرخوشی و خانواده آدامز ۲ در کارنامه‌‌اش مشاهده می‌شود. مارتین استار، دیگر هنرپیشه سرشناسی است که شاهد حضور وی در فیلم سامری هستیم. اگر به سریال‌های کمدی علاقه داشته باشید، به احتمال زیاد مارتین استار را می‌شناسید. این هنرپیشه، در سریال سیلیکون وَلی نقش‌آفرینی چشم‌گیری داشت. سکان کارگردانی فیلم سامری در دست‌های جولیوس ایوری قرار گرفته است. فیلم ارباب محصول ۲۰۱۸ و پسر تفنگ، محصول ۲۰۱۴ از آثار مطرح جولیوس ایوری به حساب می‌آید. براگی اف‌شوت، فیلمنامه سامری را نوشته است.

با توجه به فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم سامری و نظراتی که درباره این فیلم منتشر شده، باید گفت این اثر به انتخابی مناسب برای علاقه‌مندان فیلم‌های ابرقهرمانی تبدیل شده است.


کد مطلب: 13173

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/13173/بازی-سیلوستر-استالونه-فیلم-اکشن-سامری

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir