تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۰
جالب است ۰
اگر شما هم از ماشین حساب‌های قدیمی کامپیوتر خود خسته شده‌اید، از این چهار جایگزین مناسب کار کنید.
معرفی چهار برنامه جایگزین برای ماشین حساب‌های قدیمی کامپیوتر
به گزارش مردم فردا،برنامه ماشین حساب داخلی رایانه شما مانند یک ماشین حساب جیبی قدیمی عمل می‌کند و این به نوعی عجیب است. اگر شما هم جزو کاربرانی باشید که از ماشین حساب زیاد استفاده می‌کنید، می‌توانید از چند مدل مختلفی که در ادامه ارائه شده، بهره ببرید.
این برنامه‌ها بیشتر شبیه اسناد متنی هستند تا صفحه‌کلید‌های شماره‌دار جیبی، و استفاده از آن‌ها بسیار آسان‌تر است. این برنامه‌ها که می‌توانید آن‌ها را ماشین‌حساب دفترچه یادداشت بنامید، به شما امکان می‌دهند معادلات را یادداشت کرده و پاسخ را در زمان واقعی مشاهده کنید، در حالی که ویژگی‌هایی مانند تجزیه زبان طبیعی، مکالمات واحد و حتی اتصالات داخلی را برای کار کردن مواردی مانند مقادیر ارز ارائه می‌کنند.
Numi
Numi یکی از اولین ماشین حساب‌های دفترچه یادداشتی است که می‌توانید با استفاده از آن به‌عنوان یک ماشین‌حساب معمولی، جمع و تفریق اعداد را به‌طور ساده انجام دهید،  Numi از زبان طبیعی نیز پشتیبانی می‌کند مثلا «۶k تقسیم بر ۱۲» را تایپ کنید، یک پاسخ صحیح نیز دریافت خواهید کرد.
به گفته توسعه دهندگان، Numi از هر واحد فاصله، طول، مساحت و حجمی که می‌توانید فکر کنید، درصدها، مناطق زمانی، ارز‌ها و ارز‌های دیجیتال و توابع مختلف مثلثاتی را پشتیبانی می‌کند. بنابراین برای مثال، این پلتفرم می‌تواند دریابد که ۳ اینچ در سانتی‌متر، ۵ درصد از ۱۲۳، ۲۰ دلار به یورو  یا قیمت یک بیت‌کوین چقدر است؟
Parsify
Parsify بسیار شبیه Numi است، اما برای کاربران غیر مک نیز در دسترس است. می‌توانید معادلات بنویسید و از زبان طبیعی در پنل سمت چپ استفاده کنید و نتایج در سمت راست نشان داده می‌شوند. این پلتفرم از تب‌ها نیز پشتیبانی می‌کند، به این معنی که می‌توانید چندین سند را همزمان باز کنید.
طبق اسناد Parsify، این برنامه از تبدیل واحدها، ارز‌ها و ارز‌های دیجیتال و مناطق زمانی پشتیبانی می‌کند. همانند Numi، می‌توانید از «prev» برای وارد کردن راه‌حل به خط قبلی استفاده کرده و متغیر‌هایی را در ابتدای سند تنظیم کنید تا بتوانید در فرصت مناسب وارد شوند.
Evaluator
ارزیاب با سایر برنامه‌های موجود در این لیست متفاوت است. می‌توانید آن را در پس‌زمینه اجرا کنید و با زدن میانبر صفحه کلید، Alt+Space، آن را فعال کنید. یک پنجره کوچک در وسط صفحه ظاهر می‌شود که برای شما آماده است تا اعداد را محاسبه کنید.
شما می‌توانید هر عملیات ریاضی را که می‌خواهید حل کنید تایپ کنید و پاسخ‌ها را در زمان واقعی مشاهده خواهید کرد. اگر Enter را فشار دهید، Evaluator آخرین پاسخ را در کلیپ‌بورد شما کپی می‌کند، بنابراین می‌توانید آن را در سایر برنامه‌ها جای‌گذاری کنید، که اگر با صفحه‌گسترده کار می‌کنید، مفید است.
Evaluator برای دانلود رایگان برای ویندوز و macOS است.
Numpad
Numpad به طور کامل در مرورگر اجرا می‌شود، به این معنی که می‌توانید بدون نصب شروع به استفاده از آن کنید. استفاده از آن کاملا رایگان است و حتی برای به اشتراک گذاری فایل‌های شما با افراد دیگر نیز پشتیبانی وجود دارد، برای کپی کردن یک پیوند، تنها روی دکمه Share کلیک کنید.
پس از باز کردن سایت بلافاصله اسناد را مشاهده خواهید کرد حتی می‌توانید آن‌ها را ویرایش کنید تا در مورد همه عملکرد‌های پلتفرم اطلاعات کسب کنید. Numpad می‌تواند ریاضیات پایه، تبدیل واحد و ارز، درصد و موارد دیگر را انجام دهد. حتی برای محاسبه تاریخ‌ها نیز پشتیبانی وجود دارد؛ این برنامه همچنین از میانبر‌های صفحه کلیدی که در ویرایشگر متن Vim و Emacs استفاده می‌کنید، پشتیبانی می‌کند. Numpad رایگان و در وب در دسترس است.
راه‌های دیگر برای محاسبه سریع اعداد
برای انجام محاسبات سریع نیازی به برنامه اختصاصی ندارید. در اینجا چند راه دیگر وجود دارد که می‌توانید به ماشین‌ها اجازه دهید محاسبات سنگین را برای شما انجام دهند:
جستجوی گوگل: هر معادله‌ای را تایپ کرده و جستجو کنید تا پاسخ را دریافت کنید، از جمله مواردی مانند تبدیل واحد یا ارز. منوی شروع را باز کرده و هر معادله را تایپ کنید تا نتیجه را در پنل سمت راست مشاهده کنید. کمی تاخیر دارد اما کار می‌کند.
کانون توجه در macOS. Command + space bar را تایپ کنید تا ابزار جستجوی پیش فرض ظاهر شود و هر معادله‌ای را تایپ کنید تا بلافاصله پاسخ را ببینید.
دستیار‌های صوتی: اگر از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می‌دهید ریاضی را با صدای بلند انجام دهید، دستیار گوگل، الکسا و سیری همگی می‌توانند به سوالات پایه ریاضی پاسخ دهند.
https://mardomefarda.ir/vdcb58b8.rhbfspiuur.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما