کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راز موفقیت دروازه‌بان‌های تیم ملی در اردوی اتریش

خبر ورزشی , 9 مهر 1401 ساعت 18:50

به گواه علیرضا بیرانوند و سایر دروازه‌بان‌های تیم ملی، کارلوس کی‌روش بهترین مربی برای گلرهای ایران بوده است.


به گزارش مردم فردا،علیرضا بیرانوند نمایش فوق العاده ای برابر اروگوئه ارائه داد و اجازه نداد ستاره‌های مشهور این تیم دروازه‌اش را باز کنند.
هرچند گلر اول تیم ملی و پرسپولیس به دلیل مصدومیت کمر جای خودش را به امیر عابدزاده داد اما یکی از بهترین بازی‌های ملی خودش پس از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را در اتریش اجرا کرد. جالب آن که سیدحسین حسینی گلر استقلال نیز در دیدار دوستانه با سنگال فوق‌العاده ظاهر شد. کاپیتان آبی‌ها نیز برابر سادیو مانه و یارانش در چند نوبت واکنش‌های زیبایی داشت و همه را به تحسین واداشت.
با تماشای بازی این دو گلر تیم ملی، خیال بسیاری از فوتبالدوستان و حتی کارشناسان از بابت دروازه تیم ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر راحت شد. شاید برای خیلی‌ها این سؤال پیش آمده باشد که راز موفقیت گلرهای کارلوس کی‌روش چیست؟
او پیش‌تر نیز پس از جدایی مهدی رحمتی از تیم ملی، بهترین بازی را از رحمان احمدی در راه صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل گرفت در حالی که کسی باور نمی‌کرد!
شاید ندانید اما کی‌روش در دوران جوانی خود، از ۱۵ تا ۲۱ سالگی در تیم شهر محل تولد خود در نامپولای موزامبیک، باشگاه فروویاریو نامپولا، دروازه‌بان بود. پس از این که موزامبیک از پرتغال اعلام استقلال کرد و انقلاب میخک در پرتغال اتفاق افتاد، کی‌روش فوتبال خود را رها کرد و به پرتغال، کشور اجدادی خود مهاجرت کرد.
سرمربی تیم ملی ایران تجربه بسیار خوبی به عنوان یک گلر داشته و بر همین اساس ارتباط مطلوبی با علیرضا بیرانوند، سیدحسین حسینی، امیر عابدزاده و حتی پیام نیازمند برقرار کرده است.
نقش او در موفقیت علیرضا بیرانوند در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و همین دیدار دوستانه اخیر مقابل اروگوئه انکار نشدنی است. باور نمی کنید با علیرضا بیرانوند هم‌کلام شوید!


کد مطلب: 12980

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/12980/راز-موفقیت-دروازه-بان-های-تیم-ملی-اردوی-اتریش

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir