کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بایدن: هرگز نتایج همه‌پرسی‌ها در اوکراین را به رسمیت نمی‌شناسیم

فارس , 8 مهر 1401 ساعت 10:43

رئیس‌جمهور آمریکا گفته کشورش هرگز نتایج همه‌پرسی در مناطق شرقی و جنوبی اوکراین را به رسمیت نخواهد شناخت.


به گزارش مردم فردا،بایدن مدعی شد همه‌پرسی‌هایی که گروه‌های حامی روسیه در بخش‌هایی از اوکراین برگزار کرده‌اند «کاملاً ساختگی» بوده‌اند و «نتایج آن در مسکو ساخته شده است.»

همه‌پرسی‌هایی که بایدن به آنها اشاره کرده در چهار منطقه روسیه شامل دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا برگزار شده‌اند.

در منطقه دونتسک ۹۹.۲۳% از پیوستن به روسیه حمایت کردند. نرخ مشارکت در این همه‌پرسی ۹۷.۵۱% گزارش شد. در لوهانسک هم ۹۸.۴۲% به نفع پیوستن به روسیه رأی دادند. در خرسون، میزان حمایت ۸۷.۵% و در زاپروژیا، ۹۰.۱% بود.

همه‌پرسی الحاق مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا به روسیه از جمعه (۲۳ سپتامبر) آغاز شد. این چهار منطقه در مجموع حدود ۱۵ درصد از خاک اوکراین را تشکیل می‌دهند.

پیش از این، خبرگزاری تاس روسیه گزارش داد که روند الحاق منطقه دونباس، خرسون و زاپوروژیای اوکراین به روسیه روز ۳۰ سپتامبر ( هشتم مهرماه) تکمیل خواهد شد.

اوکراین و کشورهای غربی همه‌پرسی‌ها را ساختگی خوانده و مدعی هستند نتایج این همه‌پرسی‌ها از قبل تعیین شده‌اند. پیش‌تر، وزارت دفاع انگلیس مدعی شد ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه احتمالاً الحاق «بخش‌های اشغال شده اوکراین» به فدراسیون روسیه را در سخنرانی جمعه (۳۰ سپتامبر، هشتم مهر) در پارلمان این کشور، اعلام خواهد کرد. 

روسیه در ماه فوریه (اسفند گذشته) دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوهانسک را به عنوان مناطق مستقل به رسمیت شناخت.

پوتین از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال این دو جمهوری از اوکراین، از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد و  هدف خود را از این اقدام، نازی‌زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرد.


کد مطلب: 12962

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/12962/بایدن-هرگز-نتایج-همه-پرسی-ها-اوکراین-رسمیت-نمی-شناسیم

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir