تاریخ انتشار :پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۰
جالب است ۰
به مدت دو سال، راهنمایی‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات‌متحده (CDC) پیشنهاد می‌کرد که مبتلایان به کووید-۱۹ باید به مدت ۱۰ روز قرنطینه شوند اما اکنون، این توصیه تغییر کرده است.
قرنطینه کووید به کمتر از یک هفته رسید
به گزارش مردم فردا،به نقل از هلث، اخیراً مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات‌متحده دستورالعمل جدیدی صادر کرده که دوره قرنطینه را فقط به پنج روز تغییر داده و علت کاهش مدت قرنطینه پیشرفت تحقیقات در مورد چگونگی انتقال بیماری کووید عنوان شده است.
با این حال، همه کارشناسان بهداشت موافق کاهش مدت قرنطینه نیستند. به عنوان مثال، اتحادیه ملی پرستاران متحد (NNU) بیانیه‌ای مطبوعاتی منتشر کرد که در آن نارضایتی شدید خود را از دستورالعمل جدید اعلام می‌کند و گفته است که دوره کوتاه‌تر قرنطینه شیوع را سریع‌تر گسترش می‌دهد.
با این حال، نتایج تحقیقات ارائه شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها نشان می‌دهد که عفونت کم و بیش قبل از شروع علائم به اوج خود می‌رسد، به این معنی که یک آزمایش آنتی‌ژن منفی می‌تواند شاخصی برای پایان عفونت باشد. با این نظرات متفاوت، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا در صورت ابتلا به کووید-۱۹، قرنطینه پنج روزه ایمن است یا خیر.
دستورالعمل جدید نشان می‌دهد که مبتلایان به کووید-۱۹ باید به مدت پنج روز قرنطینه شوند. این مرکز توضیح می‌دهد که اگر علائم در حال برطرف شدن هستند (نداشتن تب به مدت ۲۴ ساعت) می‌توانید قرنطینه را متوقف و فرد بیمار به مدت پنج روز در اطراف دیگران از ماسک استفاده کند. این توصیه بر اساس بررسی سال ۲۰۲۰ منتشر شده در مجله پزشکی نیوانگلند است که بیش از ۱۰۰ مطالعه را بررسی کرده است.
محققان به این نتیجه رسیدند که به‌طور کلی، مسری بودن افراد بین دو تا سه روز قبل از شروع علائم و هشت روز پس از ظهور علائم متغیر است.
تحقیقات دیگری که از توصیه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها پشتیبانی می‌کند تحقیق سال ۲۰۲۲ منتشرشده در نشریه بیماری‌های عفونی بالینی است که دانش‌آموزان مبتلا به کووید مثبت را ردیابی کرد و به آنها آموزش داده شد تا روزانه به مدت ۱۰ روز نمونه‌برداری و غربالگری علائم را انجام دهند.
محققان دریافتند که اکثریت دانش‌آموزان بعد از پنج روز دیگر مثبت نشدند، اگرچه ۱۷درصد هنوز مثبت بودند اما همه آنان کاملاً واکسینه شده بودند. با توجه به ۹۲ دانش‌آموزی که پس از پنج روز مثبت باقی ماندند، گروه تحقیقاتی پوششی را برای این نتایج بسیار مهم تلقی کرد.
https://mardomefarda.ir/vdcayon6.49num15kk4.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما