تاریخ انتشار :پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۰
جالب است ۰
سال آینده، گوگل ابزار جالب و کاربردی ارائه خواهد کرد که اگر اطلاعات شخصی مانند شماره تلفن، ایمیل، یا آدرس شما را در نتایج موتور جستجوی خود پیدا کند، آن را به شما نشان خواهد داد. غول موتور جستجو چند روز پیش این ابزار را به طور رسمی معرفی کرد و از این طریق به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی درخواست‌های حذف نتایج جستجو را ایجاد کنند تا گوگل ضمن بررسی، آن‌ها را پاک کند. این ابزار هفته گذشته برای برخی کاربران به صورت آزمایشی در دسترس قرار گرفت.
ابزار جدید گوگل می‌تواند اطلاعات شخصی شما را در جستجوها نشان دهد
به گزارش مردم فردا،این شرکت با انتشار توییتی در این مورد اعلام کرده که سیستم نوتیفیکیشن این ابزار به صورت گزینه‌ای در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این به این معنی است که کاربران می‌توانند به دلخواه خود این سیستم را برای خود فعال یا غیرفعال کنند. البته این قابلیت چیزی نیست که همه‌ی کاربران به آن نیاز داشته باشند. با این حال فعال بودن این ابزار اطلاع‌رسانی به‌ویژه برای کاربرانی که موقعیت شغلی خاصی دارند و یا خود را هدف کمپین‌های آزار و اذیت می‌بینند، می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

البته شایان ذکر است که گوگل فقط نتایج جستجو را حذف می‌کند و با محتوای موجود در وب‌سایت‌ها کاری ندارد. در حقیقت اطلاعات شما همچنان در هر سایتی که آن را میزبانی می‌کند باقی خواهد ماند، اما پیدا کردن این اطلاعات برای کاربران سخت‌تر از قبل خواهد شد. گوگل پیش‌تر نیز درخواست حذف این نوع نتایج جستجو را در دسترس کاربران قرار داده، اما تلاش می‌کند با ارائه‌ی این ابزار فرآیند ایجاد درخواست و پیدا کردن نتایج مربوط به اطلاعات شخصی افراد را آسان‌تر کند.

گوگل با بهره‌گیری از این ابزار پس از اینکه اطلاعات شخصی مربوط به شما را در نتایج جستجوها پیدا کرد، آن را در اختیارتان قرار می‌دهد. شما می‌توانید این نتایج را بررسی کرده و در نهایت درخواست حذف آن‌ها را از طریق گزینه‌های ارائه شده ایجاد کنید. ظاهراً گوگل بخشی را برای پیگیری درخواست‌ها نیز در نظر گرفته تا از آن بخش نیز بهره ببرید. این ابزار فعلا در حال توسعه است و انتظار می‌رود سال آینده با قابلیت‌های بیشتری به کاربران ارائه شود.
https://mardomefarda.ir/vdceoo8z.jh8wei9bbj.html
منبع : مجله دیجی کالا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما