کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لغو کنسرت راجر واترز در پی موضع گیری دوباره اش نسبت به جنگ

موسیقی ایرانیان , 6 مهر 1401 ساعت 20:00

رسانه‌های لهستانی از لغو کنسرت «راجر واترز» یکی از بنیانگذاران گروه «پینک فلوید» در این کشور به دلیل مواضع او در قبال جنگ روسیه در اوکراین خبر دادند.


به گزارش مردم فردا،مدیر برنامه‌های «راجر واترز»، خواننده معروف انگلیسی در شهر کراکوف لهستان خبر داد که کنسرت این خواننده سبک راک که طبق برنامه قرار بود در تاریخ ۲۱ و ۲۲ آوریل در سالن «Tauran Arena» برگزار شود، لغو شده است.

قرار است اعضای شورای شهر کراکوف هفته آینده به پیشنهادی مبنی بر نام بردن واترز به عنوان یک چهره نامطلوب رأی بدهند و خشم خود را نسبت به موضع این نوازنده در قبال جنگ در اوکراین ابراز کنند.

«واترز» در اوایل ماه جاری نامه‌ای سرگشاده به «اولنا زلنسکا» بانوی اول اوکراین نوشت و در آن ملی‌گرایان افراطی در اوکراین را به دلیل هدایت این کشور به سوی این جنگ فاجعه‌بار سرزنش کرد. این خواننده ۷۹ ساله همچنین از غرب به خاطر تامین سلاح برای اوکراین انتقاد کرد و به ویژه واشنگتن را در این مورد مقصر دانست و ناتو را به دلیل تحریک روسیه متهم کرد.

این اولین‌بار نیست که این ترانه‌سرا و خواننده بریتانیایی نظرات خود را در مورد سیاست بین‌الملل بیان می‌کند. او در سال ۲۰۱۹ نیز از برگزاری کنسرتی که برای جمع آوری کمک‌های بشردوستانه برای ونزوئلا برگزار می‌شد انتقاد کرد و مدعی شد که این یک تلاش مورد حمایت ایالات متحده برای لکه دار کردن دولت سوسیالیست است.

همچنین در سال ۲۰۱۸ در جریان کنسرتی در برزیل قبل از انتخابات ریاست جمهوری، «واترز» علیه «ژائیر بولسونارو»، کاندیدای جناح راست، که در حال حاضر رئیس جمهور است، سخن گفت.

«راجر واترز» یکی از بنیانگذاران گروه موسیقی «پینک فلوید» است که در سال ۱۹۶۵ با حضور «سید بَرِت»، «نیک میسون» و «ریچارد رایت» در لندن تشکیل شد. «دیوید گیلمور» هم در سال ۱۹۶۷ همکاری‌اش را با این گروه موسیقی آغاز کرد و یک سال پیش از آن، «برت» به‌دلیل وخامت حال جسمی‌اش از گروه جدا شد.

«پینک فلوید» بعدها به یکی از مشهورترین گروه‌های موسیقی تبدیل شد و در آن زمان، ۲۰۰ میلیون آلبوم در سطح جهانی فروش داشت. «نیمه تاریک ماه»، «دیوار» و «کاش اینجا بودی» از معروف‌ترین آلبوم‌های «پینک فلوید» هستند که در میان تأثیرگذارترین آلبوم‌های راک قرن بیستم قرار دارند.


کد مطلب: 12912

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/12912/لغو-کنسرت-راجر-واترز-پی-موضع-گیری-دوباره-نسبت-جنگ

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir