کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمار باورنکردنی آمریکا مقابل ژاپن؛ صفر مطلق!

ورزش3 , 5 مهر 1401 ساعت 2:00

تیم ملی فوتبال آمریکا روز جمعه در آخرین بازی دوستانه خود در آستانه جام جهانی مقابل تیم ژاپن در آلمان با نتیجه دو بر صفر شکست خورد.


به گزارش مردم فردا،در روزی که تیم ملی ایران موفق شد اروگوئه قدرتمند را در اتریش شکست دهد، امریکا، همگروه ایران در جام جهانی با دو گل مغلوب ژاپن شد. دایچی کامادا در دقیقه 24 گل اول را در مقابل تیم آمریکا به ثمر رساند و در نهایت پیروزی ژاپن با شوت کائورو میتوما در دقیقه 88 تثبیت شد.
اما نکته ویژه این شکست، ناتوانی امریکا در ثبت شوت در چارچوب بود. شاید مهم‌ترین موقعیت بازی برای امریکایی‌ها به شوت دقیقه 78 برندن آرونسون برمی‌گردد که مثل یک جرقه در حملات امریکا به چشم آمد. اما ایالات متحده نتوانست آن توپ را هم به گل تبدیل کند و در مجموع تنها چهار شوت ( بدون هیچ شوت به سمت دروازه) در طول بازی داشتند که در مقایسه با ژاپن با شانزده شوت (هشت شوت در چارچوب) ناامیدکننده بود.
مت ترنر، دروازه بان ایالات متحده در این بازی در پایان گفت: «بدیهی است که واقعاً ناامیدکننده است. این یک بازی واقعا رقابتی در قالب یک بازی دوستانه بود. فقط ای کاش از همان ابتدا به خودمان می‌آمدیم. فکر می‌کنم ما به جهات زیادی به خودمان آسیب می‌زنیم.»
عملکرد ترنر و سیوهای کلیدی متعدد او مانع از شکست سنگین‌تر مقابل ژاپن شد. به نظر می رسد دروازه بان آرسنال با شش مهاری که در بازی مقابل ژاپن داشت خودش را به عنوان گلر اول امریکا متمایز کرده است.
ترنر گفت: «فکر می‌کنم در نیمه دوم پیشرفت‌های بسیار بیشتری داشتیم. اما در پایان، ژاپن در توپ‌های 50-50 کمی جنگنده‌تر از ما بود، در شروع مجدد و این فاکتورها. بنابراین فکر می‌کنم آنها احتمالاً شایسته پیروزی در این مسابقه بودند.»
ایالات متحده قبل از شروع مسابقه با یک مشکل روبرو شد، زیرا پولیشیچ با ضربه‌ای در هنگام گرم کردن از زمین خارج شد. البته ESPN گزارش داده که مصدومیت آنقدر شدید نبود که او را از بازی جام جهانی محروم کرد.
حتی با وجود عملکرد قابل قبول جیو رینا که در جناح چپ بازی می کرد، ایالات متحده فاقد رویکرد مستقیم و خوانش فضایی بود که پولیسیچ در ارائه آن عالی بود. همچنین این مصدومیت باعث شد که رینا وارد خط میانی نشده و طبیعتا ارزیابی گرگ برهالتر از عملکرد او در خط میانی نافرجام باقی بماند. ترجیح رینا برای بازی با توپ در پای او، سرعت حمله را کمی کندتر از کسانی که ترجیح می دهند به فضا بدوند تا توپ را جمع کنند مانند پولیسیچ و تیموتی وه‌آ نگه می دارد.
ترنر در پایان گفت:"ما باید با شخصیت بازی کنیم. ما باید با آرامش بازی کنیم. ما باید با شدت بازی کنیم و وقتی این کارها را انجام می دهیم، تیم واقعا خوبی هستیم.» اما وقتی این کار را نکنیم، یک تیم متوسط   هستیم.»
ایالات متحده در برابر تیم های راه یافته به جام جهانی امسال یک پیروزی، سه تساوی و دو شکست تجربه کرده و قرار است در 27 سپتامبر در اسپانیا به مصاف عربستان سعودی برود.


کد مطلب: 12853

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/12853/آمار-باورنکردنی-آمریکا-مقابل-ژاپن-صفر-مطلق

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir