تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۹
جالب است ۰
به دنبال آنکه سرگئی لاوروف به حفاظت از اراضی الحاقی به روسیه متعهد شد، ایالات متحده نسبت به "تبعات فاجعه‌بار" در صورت استفاده مسکو از تسلیحات هسته‌ای در اوکراین هشدار داد.
هشدار سالیوان به روسیه نسبت به "عواقب فاجعه‌بار" استفاده از سلاح هسته‌ای در اوکراین
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری رویترز، رای‌گیری برای چندمین روز پیاپی در مناطق شرقی اوکراین با هدف الحاق این اراضی به روسیه ادامه دارد و احتمالا پارلمان روسیه ظرف چند روز برای رسمی کردن این الحاق دست به کار می‌شود.

مسکو با ادغام مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا به روسیه، می‌تواند تلاش‌ها برای باز پس گرفتن آنها را به عنوان حمله به خودش تلقی کند و این هشداری به کی‌یف و متحدان غربی آن است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده در این رابطه گفت که ایالات متحده به هرگونه استفاده روسیه از تسلیحات هسته‌ای علیه اوکراین پاسخ خواهد داد و به مسکو "عواقب فاجعه‌باری" که با آن مواجه خواهد شد، توضیح داده است.

سالیوان در مصاحبه با برنامه تلویزیونی "رو در رو با رسانه" شبکه ان‌بی‌سی گفت: اگر روسیه از این خط بگذرد، تبعات فاجعه‌باری برای روسیه در پیش خواهد بود و ایالات متحده قاطعانه پاسخ خواهد داد.

تازه‌ترین هشدار ایالات متحده، به دنبال تهدید هسته‌ای ضمنی روز چهارشنبه توسط ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه صورت گرفت که گفت روسیه "از هر سلاحی برای دفاع از خاک خود" استفاده خواهد کرد.

به دنبال آن سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه این موضوع را مستقیم‌تر در کنفرانسی خبری در روز شنبه پس از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک بیان کرد و در آن ادعاهای مسکو در رابطه با این حمله مبنی بر اینکه دولت کی‌یف به‌طور "غیرقانونی" روی کار آمده و مملو از "نئو-نازی‌ها" بوده، تکرار کرد.

لاوروف در پاسخ به این سوال که آیا روسیه زمینه‌هایی برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای برای دفاع از مناطق ضمیمه شده دارد یا خیر، گفت: خاک روسیه، از جمله سرزمین‌هایی که در قانون اساسی روسیه در آینده درج می‌شود، تحت حمایت کامل کشورمان قرار دارد.

با این حال لیز تراس، نخست‌وزیر انگلیس گفته است که لندن و متحدانش نباید به تهدیدات پوتین توجه کنند، چون او مرتکب "اشتباهی استراتژیک" شده و قدرت واکنش غرب را پیش‌بینی نکرده بود. تراس روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: ما نباید به تهدیدات ساختگی او که از سر قدرتنمایی است، توجه کنیم. در عوض، کاری که ما باید انجام دهیم این است که به تحریم روسیه و ادامه حمایت از اوکراینی‌ها ادامه دهیم.
https://mardomefarda.ir/vdcjaoev.uqe88zsffu.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین