کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یوسفیان‌ملا: غربی‌ها فعلا نمی‌خواهند به موضوع مذاکرات ورود کنند

نامه نیوز , 31 شهريور 1401 ساعت 7:00

عزت‌الله یوسفیان‌ملا گفت: بلافاصله بعد از نشست شانگهای، اجلاس سازمان ملل فرارسید و آقای رئیسی در این شرایط در سازمان ملل حضور یافته است؛ در شرایطی که ایران به شدت موقعیت خوبی دارد.


به گزارش مردم فردا،سفر سید ابراهیم رئیسی به نیویورک برای حضور در نشست سالانه مجموع عمومی سازمان ملل مهم است زیرا رئیسی در شرایطی به سازمان ملل رفته است که غربی‌ها در چندوقت اخیر همه تلاش خود را به کار گرفته بودند تا ایران را در موضوع هسته‌ای نزد افکار عمومی جهانیان متهم جلوه دهند. با این شرایط باید دید که آیا رئیسی می‌تواند با استفاده از تریبون سازمان ملل فضای ذهنی بین‌المللی را تغییر دهد یا خیر؟

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «اتفاقی که امروز در عرصه دیپلماسی برای ایران رخ داده، بسیار مبارک است. سفر اخیر آقای رئیسی به سمرقند و حضور در اجلاس شانگهای بسیار مهم است. در این پیمان کشورهای قدرتمندی مانند روسیه و چین حضور دارند. یک زمانی گفته شد ایران می‌تواند عضو ناظر این پیمان باشد که همان ‌زمان همه خوشحال شدند اما امروز ایران عضو دائم این پیمان است. در نشست اخیر شانگهای آقای پوتین هم آمده بود که اهمیت این دوره را بیش از دیگر دوره‌ها کرده بود. بلافاصله بعد از این نشست، اجلاس سازمان ملل فرارسید و آقای رئیسی در این شرایط در سازمان ملل حضور یافته است؛ در شرایطی که ایران به شدت موقعیت خوبی دارد».

او ادامه داد: «برای غربی‌ها سنگین است که ایران در این شرایط قرار گرفته است. به نظر می‌رسد که غربی‌ها فعلا نمی‌خواهند وارد مذاکراتی تازه درباره برنامه هسته‌ای ایران شوند زیرا شرایط برای آنها مساعد نیست. ممکن است ملاقات‌هایی میان طرفین انجام شود اما موضوع برجام به طور جدی مطرح نمی‌شود. غربی‌ها فعلا می‌خواهند با همه توان خود ایران را در افکار عمومی بین‌المللی تضعیف کنند تا در شرایط دلخواه خود بار دیگر بحث مذاکرات را ادامه دهند».

این تحلیلگر سیاسی همچنین بیان کرد: «دیدار آقای رئیسی و آقای بایدن که محال است رخ دهد و آقای رئیسی هم گفته بود که هرگز چنین دیداری صورت نمی‌گیرد. آقای بایدن هم به شدت در فشار قرار دارد؛ هم از سوی هم‌حزبی‌هایش و هم از سوی نیروهای حزب رقیبش یعنی جمهوری‌خواهان؛ بنابراین آمریکا در این شرایط به ادامه مذاکرات تن نمی‌دهد».

یوسفیان‌ملا در پایان گفت: «در پایان باید بگویم که نباید نقش لابی‌های صهیونیستی را نادیده گرفت. صهیونیست‌ها هم تمام تلاش خود را می‌کنند تا در کار مذاکرات خلل ایجاد کنند. واقعیت این است که گردانندگان دو مجلس آمریکا، صهیونیست‌ها هستند».


کد مطلب: 12657

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/12657/یوسفیان-ملا-غربی-ها-فعلا-نمی-خواهند-موضوع-مذاکرات-ورود-کنند

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir