تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۰۰
جالب است ۰
ایران توانسته صادرات خود به چین را نسبت به سال گذشته دوبرابر کند این در حالی است که عربستان سعودی با اختلاف اندکی در صدر فروشندگان نفت به چین است.
صادرات دوبرابری نفت ایران به چین
به گزارش مردم فردا،در گزارشی تحت عنوان "Russia's surging oil exports to China in Aug fail to keep Saudis down" که رویترز آن را منتشر کرده عنوان شده که روسیه بعد از چهار ماه با اختلاف اندکی، جایگاه اول خود را در صادرات نفت به عربستان سعودی واگزار کرد.

طبق این گزارش واردات نفت روسیه، شامل عرضه‌شده از طریق خط لوله سیبری شرقی اقیانوس آرام و محموله‌های دریایی از بنادر اروپا و خاور دور روسیه، بالغ بر 8.342 میلیون تن بوده است. مقدار ماه اوت، معادل 1.96 میلیون بشکه در روز، اندکی از رکورد ماه می که نزدیک به 2 میلیون بشکه در روز بود، کمتر بود.
واردات روسیه در حالی افزایش یافت که پالایشگاه‌های مستقل چینی خرید نفت با تخفیف روسیه را افزایش دادند که در نتیجه‌ی آن محموله‌های رقیب از آفریقای غربی و برزیل کاهش پیدا کردند. مسکو نیز برای پیدا کردن بازارهای جایگزین خود پس از بحران اوکراین چین را به عنوان هدف اصلی خود قرارداده و در حال حاضر بزرگترین مشتری مسکو نیز محسوب می‌شود.
با این حال، واردات از عربستان سعودی در ماه گذشته افزایش یافته و به 8.475 میلیون تن یا 1.99 میلیون بشکه در روز رسیده که 5 درصد بیشتر از سطح سال قبل است. عربستان سعودی همچنین بزرگترین تامین کننده سالانه باقی مانده و 58.31 میلیون تن نفت نیز از ژانویه تا آگوست به چین ارسال کرده که نسبت به سال گذشته 0.3 درصد کاهش داشته اما در مقابل روسیه با ارسال 55.79 میلیون تن به چین نفت ارسال کرده که نسبت به سال گذشته 7.3 درصد افزایش داشته است.
روسیه و ایران عرضه را بر آنگولا و برزیل نیز تنگ کرده‌اند به طوری که در ماه اوت به ترتیب 34 و 47 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش فروش داشته‌اند. علاوه‌بر آن داده‌های گمرک چین واردات از مالزی که اغلب به عنوان نقطه انتقال نفت ایران، ونزوئلا  قرار می‌گرفت، نسبت به سال گذشته تقریباً دو برابر شده و به 3.37 میلیون تن یا 794000 بشکه در روز رسیده است.داده‌ها نشان می‌دهد که چین هیچ نفت خامی از ایالات متحده وارد نکرده است.
https://mardomefarda.ir/vdcgw39q.ak9xn4prra.html
منبع : برنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین