تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۳۰
جالب است ۰
گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان اردیبهشت ماه خود، پیش‌نمایشی از اولین ساعت هوشمندش یعنی پیکسل واچ را به نمایش گذاشت که قرار است پاییز امسال به طور رسمی از آن رونمایی کند. همچنین این شرکت بزرگ فناوری تأیید کرده که اولین ساعت هوشمند خود را در کنار گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار سری پیکسل ۷ در تاریخ ۱۴ مهر (۶ اکتبر) طی رویدادی به کاربران عرضه خواهد کرد. در همین راستا، گزارش جدیدی در مورد گزینه‌های رنگی و قیمت پیکسل واچ گوگل منتشر شده که در ادامه به بررسی آن‌ خواهیم پرداخت.
جزئیات بیشتری در مورد رنگ و قیمت پیکسل واچ گوگل فاش شد
به گزارش مردم فردا،وب‌سایت Pricebaba، به نقل از Sudhanshu Ambhore فاش کرده که پیکسل واچ گوگل در سه رنگ سفید، زغالی و مشکی ارائه خواهد شد. علاوه بر این، این نشریه ادعا می‌کند که نسخه‌ی مجهز به وای فای این گجت پوشیدنی در اروپا حدود ۲۵۰ یورو (تقریباً ۲۵۰ دلار) و ۳۵۰ یورو (تقریباً ۳۵۰ دلار) قیمت دارد. با این تفاسیر می‌توانیم انتظار داشته باشیم که ساعت هوشمند پیکسل در هند قیمت نسبتاً کمتری داشته باشد.

برای کسانی که نمی‌دانند باید اشاره کنیم که ساعت هوشمند پیکسل احتمالا در سه مدل عرضه خواهد شد. یک مدل ممکن است فقط از اتصال وای فای و بلوتوث پشتیبانی کند، در حالی که دو مدل دیگر می‌توانند اتصال LTE را نیز ارائه دهند. گزارش‌های قبلی حاکی از آن است که مدل مجهز به LTE این ساعت هوشمند حدود ۳۹۹ دلار در ایالات متحده آمریکا قیمت خواهد داشت.

اولین ساعت هوشمند گوگل، همانطور که رندرهای رسمی این ساعت نشان می‌دهد، از نظر طراحی به شکل دایره‌ای است و از طراحی گنبدی شکلی بهره می‌برد. در سمت راست قاب آن یک دکمه‌ی چرخان دیده می‌شود که کاربران می‌توانند از آن برای انجام کارهای روزانه‌ی خود بهره ببرند. در بالای آن نیز یک دکمه وجود دارد. ظاهراً جنس این ساعت از فولاد ضد زنگ است و تا عمق ۵۰ متری در برابر آب مقاومت دارد. آن طور که گفته می‌شود، ساعت‌های هوشمند گوگل جدید از سیستم‌عامل Wear OS 3 بهره خواهند برد که این شرکت با همکاری سامسونگ آن را توسعه داده است. از آن‌جایی هم که گوگل، فیت‌بیت را خریداری کرده، این ساعت‌های جدید به احتمال بسیار زیاد باید به قابلیت‌های نرم‌افزاری و سنسورهای کاربردی مجهز شوند.

گوگل پیکسل واچ احتمالاً مجهز به نمایشگر OLED خواهد بود و ممکن است از چیپست قدیمی‌ اگزینوس ۹۱۱۰ به عنوان قلب تپنده بهره ببرد. پردازنده‌ی اگزینوس ۹۱۱۰ محصول شرکت سامسونگ است و نخستین بار شاهد استفاده از آن در ساعت گلکسی واچ اریجینال بودیم؛ ساعت هوشمندی که چهار سال قبل، یعنی در سال ۲۰۱۸، با سیستم‌عامل تایزن در اختیار کاربران قرار گرفته است.

طبق آنچه پیش‌تر در فضای مجازی مطرح شده، پیکسل واچ گوگل احتمالاً از ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد. در مقایسه با ساعت‌های هوشمند سایر غول‌های فناوری باید اشاره کنیم که ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۴ کلاسیک ۱.۵ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی را به کاربرانشان ارائه می‌دهند. همچنین اپل واچ سری ۷ نیز با ۱ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

پیکسل واچ احتمالاً با پشتیبانی از دستیار و برنامه‌های گوگل مانند مپس وارد بازار خواهد شد که این موضوع به لطف تراشه‌ی NFC تعبیه شده در این ساعت هوشمند است. گفته می‌شود که پیکسل واچ با یک بار شارژ تنها یک روز دوام می‌آورد. اگر قابلیت نمایشگر همیشه روشن یا ردیابی خواب فعال باشد، ممکن است شارژدهی آن بسیار کمتر شود. همچنین شایعه شده که این ساعت در ۱۱۰ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود که اگر آن را با ساعت‌های دیگر در این بخش مقایسه کنید، بسیار کند است.

ظاهراً گوگل پیش‌فروش سری پیکسل ۷ را پس از معرفی در روز ۱۴ مهر آغاز خواهد کرد و ۴ روز بعد یعنی ۱۸ مهر این کاربران گوشی‌های هوشمند جدید خود را دریافت می‌کنند. همچنین طبق شنیده‌ها، ۱۳ آبان تاریخ تحویل احتمالی پیکسل واچ گوگل اعلام شده که البته تا زمان اعلام رسمی این تاریخ‌ها از سوی گوگل خیلی نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد.
https://mardomefarda.ir/vdcdf90f.yt0xo6a22y.html
منبع : مجله دیجی کالا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما