تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۷
جالب است ۰
رئیس‌جمهوری تایوان طی کنفرانسی در نیویورک گفت که تایوان به تلاش‌هایش برای کمک به اوکراین "افتخار" می‌کند و به این تلاش‌ها باید ادامه دهد.
رئیس‌جمهور تایوان: ما به کمک‌هایمان به اوکراین افتخار می‌کنیم
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری رویترز، تایوان بیش از ۳۰ میلیون دلار – که اکثر آن توسط مردم جمع‌آوری شد – به کمک‌های بشردوستانه در اوکراین اختصاص داده و پس از حمله روسیه به تحریم‌های غربی علیه روسیه پیوسته است.

تسای اینگ-ون، رئیس‌جمهوری تایوان طی سخنانی از پیش ضبط‌شده که روز دوشنبه در نشست "کونکوردیا" پخش شد، گفت: «همانگونه که ما کشتار حمله روسیه را مشاهده کردیم، تایوان نسبت به نقش و تلاشش درخصوص کمک به اوکراین و تقلای این کشور برای دفاع از آزادی افتخار می‌کند. ما باید به تلاش‌هایمان ادامه دهیم.»

وی در ادامه افزود که تایوان با "تهدیدات فزاینده‌ای" از سوی چین مواجه شده است.

تسای با اشاره به جمهوری خلق چین گفت: «ما باید نسبت نقشه‌های این کشور مستبد آموزش ببینیم و متوجه شویم که دموکراسی تایوان تنها چیزی نخواهد بود که جمهوری خلق چین (PRC) به دنبال پایان و نابودی آن است. امنیت دموکراسی تایوان برای آینده جمعی ما امری واجب و ضروری است.»

نشست "کونکوردیا" هم‌زمان با مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار می‌شود.

تایوان به دلیل اعتراض‌های چین، عضوی از سازمان ملل نیست و همچنین پکن، این جزیره (تایوان) را بخشی از خاک خود می‌داند. از طرفی، دولت تایوان هم به شدت مخالف این موضوع است و به دنبال این بوده تا عضو این سازمان شود.

تسای در پایان گفت: «با ورود تایوان به سیستم سازمان ملل، مطمئنم که می‌توانیم دقیق‌تر با چالش‌های آینده مواجه شویم و و همچنین می‌توانیم از نظم جهانی مبتنی بر قوانین محافظت کنیم.»
https://mardomefarda.ir/vdcawin6.49nuu15kk4.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین