کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توصیه‌های پلیس برای ایمنی دانش‌آموزان در راه مدرسه

ایسنا , 28 شهريور 1401 ساعت 21:00

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی با توجه به آغاز سال تحصیلی توصیه‌هایی را درباره حفظ ایمنی دانش‌آموزان مطرح کرد.


به گزارش مردم فردا،سرهنگ احمد شیرانی با اشاره به آغاز سال تحصیلی و پیش‌بینی برای افزایش حجم ترافیک‌ در سطح شهرها اظهار کرد: با توجه به اینکه در شروع سال تحصیلی و بازگشایی مدارس هستیم، پیش‌بینی می‌کنیم که حجم ترددها و ترافیک در سطح شهرها افزایش پیدا کند و همین موضوع موجب می‌شود که مدت زمان سفرهای درون شهری افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد:‌ در همین راستا یکی از بهترین راهکارهایی که می‌توان برای سریع‌تر رسیدن به مقصد و کاهش بار ترافیکی در نظر گرفت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه برخی از والدین برای بردن فرزندانشان از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند، اظهارکرد: تجمع این خودروها در ساعات آغازین و پایانی مدارس گلوگاه‌های ترافیکی ایجاد کرده و گاهی موجب انسداد معابر می‌شود که وضعیت ترافیکی را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

شیرانی با بیان اینکه ازدحام و ترافیک سنگین ایجاد شده در محدوده مدارس برای دانش‌آموزان نیز اضطراب ایجاد می‌کند، گفت: به والدین توصیه می‌کنیم که خودروی خود را در محلی مناسب متوقف کرده و بدون اینکه برای تردد سایر رانندگان مشکلی ایجاد کنند فرزندان خود را به سمت مدرسه هدایت کنند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی اظهار کرد: باید والدین پیش از شروع سال تحصیلی توصیه های پلیس را مد نظر قرار دهند تا شاهد وقوع کوچکترین حادثه یا ایجاد نگرانی برای آن‌ها نباشیم.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به لزوم آشنایی کودکان با تابلوهای راهنمایی و رانندگی اظهار کرد: همچنین والدین باید نحوه عبور صحیح از عرض خیابان را به فرزندان خود آموزش دهند و با آن‌ها تمرین و به آن‌ها تاکید کنند که دانش‌آموزان باید حین تردد در مسیر مدرسه از پیاده رو استفاده کنند.

وی با اشاره به استفاده برخی از دانش‌آموزان از سرویس مدارس گفت: در صورت استفاده دانش‌آموزان از سرویس مدارس، مسائل مهمی مانند سوار یا پیاده شدن فقط در هنگام توقف کامل سرویس مدرسه، سوار و پیاده شدن صرفا از درب سمت پیاده رو و بیرون نبردن سر و دست از پنجره باید به آن‌ها آموزش داده شود. همچنین عدم عبور از سمت جلوی سرویس مدارس و سایر خودروهای بزرگ برای گذر از عرض خیابان به دلیل نداشتن دید کافی رانندگان عبوری، از دیگر نکاتی است که باید به آن‌ها آموزش داده شود.

شیرانی تاکید کرد: ظرفیت سرویس مدارس با توجه به نوع خودرو مشخص است و جابجایی دانش آموزان بیش از حد ظرفیت خودرو و بصورت ایستادن در سرویس مدرسه ممنوع و خطرناک است.

وی در پایان اظهار کرد: از همه رانندگان عزیز تقاضا داریم در ایام بازگشایی مدارس رعایت حقوق عابرین پیاده و علی الخصوص دانش آموزان را بیشتر رعایت کنند. از دانش آموزان نمی‌توان انتظار داشت که توصیه های ایمنی را همواره به یاد داشته باشند بر همین اساس وظیفه ماست که هنگام رانندگی در اطراف مدارس، با دقت بیشتری حرکت کنیم.


کد مطلب: 12599

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/12599/توصیه-های-پلیس-ایمنی-دانش-آموزان-راه-مدرسه

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir