تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۸
جالب است ۰
نخست وزیر عراق به جای رئیس جمهور این کشور برای شرکت در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل و رابزنی با دولتمردان آمریکایی درباره تحولات سیاسی این کشور و پیامدهای امنیتی و اقتصادی بحران عراق و همچنین اطلاع از نحوه نگاه جامعه بین‌الملل به این بحران سیاسی راهی آمریکا شده است.
نخست وزیر عراق به جای رئیس‌جمهور راهی نیویورک شد
به گزارش مردم فردا،به نقل از بغداد الیوم، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق امروز  پیش از ترک بغداد به مقصد آمریکا به خبرنگاران گفت: این سفر در چارچوب تلاش‌های عراق برای تحکیم روابط نزدیک با آمریکا بر اساس احترام متقابل و همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف انجام می‌شود.

در سفر ژوئیه ۲۰۲۱ الکاظمی به آمریکا، چهارمین دور از گفتگوی استراتژیک بین دو کشور که منجر به خروج نیروهای رزمی آمریکا از عراق شد، انجام شد.

یک منبع دولتی عراقی پیشتر در گفت‌وگو با شفق نیوز گفته بود: دلیل سفر الکاظمی به آمریکا به جای برهم صالح، رئیس جمهور بررسی تحولات سیاسی عراق و پیامدهای امنیتی و اقتصادی اوضاع کشور  و همچنین اطلاع از نحوه نگاه جامعه بین‌الملل به بحران سیاسی عراق است.

این منبع دولتی عراق به تاریخ دقیق این سفر اشاره‌ای نکرده است.

حدود یک سال پس از آخرین انتخابات پارلمانی که اکتبر ۲۰۲۱ برگزار شد، عراق همچنان منتظر انتصاب نخست وزیر و رئیس جمهور جدید است و اختلافات میان احزاب سیاسی، این کشور را وارد یک بن‌بست سیاسی کرده است.
https://mardomefarda.ir/vdchxmnz.23niqdftt2.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین