تاریخ انتشار :شنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۰۰
جالب است ۱
طی سال‌های اخیر، برزیل به عنوان بازاری که گران‌ترین آیفون‌های جهان در آن فروخته می‌شوند، شهرت پیدا کرده بود. این اتفاق حتی برای نسل سوم آیفون SE هم رخ داد. اما حالا ترکیه با پشت سر گذاشتن برزیل، رتبه‌ی اول را از آن خود کرده است. سایت Nukeni که هر سال معادل دلاری قیمت آیفون‌ها در کشورهای مختلف را مقایسه می‌کند، می‌گوید که حالا ترکیه گران‌ترین مدل‌های سری آیفون ۱۴ را به فروش می‌رساند.
قیمت سری آیفون ۱۴ در ترکیه بیش از ۲ برابر بازار آمریکا است
به گزارش مردم فردا،به عنوان مثال می‌توانیم به آیفون ۱۴ پرو اشاره کنیم که ارزان‌ترین مدل آن در ترکیه ۲۱۹۳.۱۵ دلار قیمت دارد. در رتبه‌ی بعدی برزیل دیده می‌شود که برای خرید همین مدل باید ۱۸۲۳.۱۹ دلار بپردازید. این در حالی است که آمریکایی‌ها با پرداخت ۹۹۹ دلار قادر به خرید این گوشی هستند و در رتبه‌ی بعد از آمریکا، ژاپن قرار دارد که گوشی موردنظر با قیمت ۱۰۳۹.۴۶ دلار فروخته می‌شود.

مدل پایه‌ی آیفون ۱۴ در آمریکا با قیمت ۸۲۹ دلار به دست کاربران می‌رسد و کاربران ژاپنی برای خرید آن باید ۸۳۱.۲۹ دلار بپردازند. اما ساکنان ترکیه به منظور خرید این گوشی باید ۱۶۹۹.۶۸ دلار هزینه کنند.

در رابطه با این افزایش قیمت می‌توانیم به تورم بسیار بالای ترکیه در ماه‌های اخیر اشاره کنیم. علاوه بر این، این کشور برای فروش کالاهای خارجی مالیات سنگینی دریافت می‌کند و تمام این شرایط در نهایت منجر به افزایش قابل توجه قیمت سری آیفون ۱۴ در این کشور شده است.

گفتنی است طی ماه‌های اخیر به دلیل جنگ اوکراین و دیگر مشکلات پیش آمده، ارزش پوند و یورو نسبت به دلار کاهش پیدا کرده و به همین خاطر مثلا قیمت نسل سوم آیفون SE در بریتانیا از ۴۱۹ به ۴۴۹ پوند افزایش یافته است.
https://mardomefarda.ir/vdcjovev.uqe8ozsffu.html
منبع : مجله دیجی کالا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما