تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۶
جالب است ۰
قیمت سکه در روزهای گذشته با نوساناتی همراه بود. با اینکه در بازار جهانی قیمت طلا در حال افزایش است، اما در بازارهای داخلی طلا و سکه شاهد کاهش قیمت بودیم. علت این ریزش چیست؟ آیا اکنون زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه است؟
چرا قیمت سکه کاهش یافت؟
به گزارش مردم فردا،امروز بازار دلار، طلا و سکه کاهشی بودند. ارزپاشی بانک مرکزی و اخبار و شایعات برجامی نزخ‌ها را نزولی کرد. به دنبال آن، طلا و سکه نیز با وجود روند صعودی اونس، ریزش قیمت را تجربه کردند.
امروز در بازار طلا و سکه نیز نوساناتی وجود داشت. سایت  اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر کاهشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸ گرم اکنون یک میلیون و ۳۴۰ هزار و ۸۳ تومان داد و ستد می‌شود. این نرخ نسبت به امروز بعد از ظهر بیش از سه هزار تومان کمتر و نسبت به آخرین روز کاری، حدود ۲۲ روز تومان کمتر است.
قیمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه روند کاهشی دارد و به قیمت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. این رقم نسبت به بعد از ظهر امروز ۵۰ هزار تومان بیشتر و نسبت به روز کاری گذشته ۳۰۰ هزار تومان کمتر است.
همچنین قیمت سکه طرح قدیم اکنون روند نزولی دارد و به ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. این رقم ۲۰۰ هزار تومان کمتر از روز کاری گذشته است.

اما چرا بازار طلا و سکه با کاهش همراه شد؟
میثم رادپور، کارشناس بازارهای مالی گفت: این کاهش قیمت به دلیل ریزش قیمت دلار و همچنین امیدواری بازار به نتایج مذاکرات وین است. می‌توان گفت اونس جهانی در حال حاضر اثر جزئی بر قیمت‌ها دارد و قیمت طلا و سکه ارتباط چندانی با اونس جهانی ندارد.
او افزود: برجام می‌تواند بازار دلار را تحت تاثیر قرار دهد. البته در حالت عادی، اونس جهانی نیز بر قیمت طلا و سکه تاثیر می‌گذارد. این دو عامل در کنار هم مشخص‌کننده قیمت طلا و سکه در کشور هستند.

آیا اکنون زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این بازار است؟
این کارشناس بازارهای مالی در ادامه توضیح داد: اقدام به سرمایه‌گذاری بستگی به نرخ ارز تهران و اونس جهانی دارد. اگر وضعیت این دو بازار مناسب باشد، زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این بازار فراهم آمده است.
https://mardomefarda.ir/vdcgtq9q.ak9qz4prra.html
منبع : تجارت نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین