کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انفجار گوشی دو خودرو را به آتش کشید

دیجیاتو , 17 مرداد 1401 ساعت 11:44

/ انفجار گوشی داخل خودرو در چین به دلیل گرما، سبب آتش‌سوزی شد.


به گزارش مردم فردا،وضعیت گرمایش زمین روز به روز بدتر می‌شود و طی تابستان سال جاری، موارد چشمگیری از آتش‌سوزی به‌دلیل گرمای بیش از حد گزارش شده‌اند. به‌تازگی نیز دو خودرو در چین در آتش سوخته‌اند، اما دلیل این آتش‌سوزی مشکلات خودرو نبوده است؛ بلکه راننده خودروی مذکور گوشی خود را به شارژر فندکی اتومبیل زده بودند و گرمای شدید تابستان سبب انفجار گوشی شده که این امر در نهایت به آتش‌سوزی خودرو ختم می‌شود.

شارژ کردن گوشی در خودرو امری عادیست و کاربران زیادی از این ویژگی اتومبیل خود استفاده می‌کنند. با این حال نمی‌توان ایمنی این فناوری را به طور تضمینی تایید کرد و در برخی موارد امکان دارد که حین شارژ گوشی در خودرو مشکلاتی پیش بیاید. اخیرا یک حادثه مرتبط با انفجار گوشی در خودرو رخ داده که در ادامه به جزئیات آن‌ها می‌پردازیم.

به نقل از منبع آگاه، گزارشات مختلفی از آتش‌سوزی خودرو به دلیل احتراق از درون منتشر شده‌اند. دوربین‌های مداربسته نزدیک به محل حادثه تصاویر مربوط به این اتفاق را ثبت کرده‌اند. این حادثه منجر به سوختن شدید دو خودرو در آتش شده است.

بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط سازمان آتش نشانی چین، این آتش‌سوزی به دلیل پیش آمدن مشکل در باتری گوشی داخل خودرو بوده است. دلیل اصلی وقوع این حادثه، شرایط آب و هوایی این روزهای چین بوده و نمی‌توان کیفیت گوشی یا خودرو را زیر سوال برد. راننده خودروی مذکور بی احتیاطی کرده بود و اتومبیلش را زیر نور مستقیم آفتاب پارک کرده بود. همزمان با این کار، وی گوشی را در شارژ رها کرده و خودرو را به حال خود رها کرده است.

به دلیل این‌که طی شرایط مذکور دمای داخل خودرو به 60 درجه و حتی در لحظاتی به 80 درجه سانتی‌گراد رسیده بود، باتری گوشی منفجر شده و در نهایت خودروی مذکور دچار آتش‌سوزی می‌شود. وضعیت جایی بدتر می‌شود که موارد مستعد آتش‌سوزی دیگری مانند مایع ضد عفونی‌کننده، دستگاه‌های الکترونیکی و بطری‌های پلاستیکی در خودرو حضور داشته باشند. این حادثه به ما گوشزد می‌کند که طی این روزهای گرم، بیشتر مراقب چنین اتفاقات تلخی باشیم.


کد مطلب: 10877

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/10877/انفجار-گوشی-دو-خودرو-آتش-کشید

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir