کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اتحادیه عرب: اسرائیل مسئول کامل پیامدهای تجاوز به غزه است

ایرنا , 15 مرداد 1401 ساعت 16:33

اتحادیه عرب ضمن محکوم کردن تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و جنایات این رژیم علیه ملت فلسطین، مسئولیت هرگونه پیامدهای ناشی از این تجاوزگری را برعهده صهیونیستها دانست.


به گزارش مردم فردا،به نقل از پایگاه فلسطین الیوم، دبیرخانه اتحادیه عرب در بیانیه ای مطبوعاتی با بیان اینکه "این جنایات مستلزم پاسخگویی در برابر مراجع ذیصلاح بین المللی است"، از "جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت و سازمان های حقوق بشری خواست اقدامات فوری و موثری را برای توقف این تجاوز انجام دهند و حمایتهای بین المللی برای مردم فلسطین و تضمین لازم برای اجرای قطعنامه های مربوطه سازمان ملل را فراهم کنند".

در این بیانیه تاکید شده است: ادامه جنگ ناعادلانه و تجاوزگری وحشیانه اسرائیل علیه ملت فلسطین، سرزمین، حقوق و مقدسات آنها و ریختن خون فرزندان ملت فلسطین به ویژه تجاوزگری وحشیانه به نوار غزه، تأثیری بر عزم و پایمردی مردم فلسطین در مطالبه و پیگیری حقوق مشروع خود مطابق با قوانین و مشروعیت بین المللی نخواهد داشت.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: وضعیت جاری در فلسطین اشغالی حکم می کند که جامعه بین‌المللی، سازمان‌ها، ارگان‌ها و دولت‌های فعال آن، برای رفع محاصره ظالمانه نوار غزه و بازسازی ویرانیهای ناشی از جنگ‌های تجاوزکارانه قبلی اقدام کنند.

این بیانیه افزود: جامعه بین‌المللی باید یک فرآیند سیاسی جدی را با هدف تضمین حقوق مردم فلسطین برای برخورداری از آزادی، حاکمیت و بازگشت پناهندگان فلسطینی در چارچوب کشور مستقل فلسطینی به پایتختی بیت‌المقدس، بعنوان تنها راه دستیابی به صلح پایدار در منطقه، در پیش بگیرد.

رژیم اشغالگر قدس از دیروز جمعه تهاجم نظامی به نوار غزه را آغاز کرد که بر اثر آن، تاکنون ۱۰ شهروند فلسطینی از جمله یک دختر پنج ساله و یک زن شهید و ۷۹ غیرنظامی دیگر زخمی شدند و حال چهارنفر وخیم گزارش شده است.


کد مطلب: 10810

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/10810/اتحادیه-عرب-اسرائیل-مسئول-کامل-پیامدهای-تجاوز-غزه

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir