کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برنامه «پهلوون» سراغ استعدادیابی می رود

ایسنا , 14 مرداد 1401 ساعت 15:01

تهیه کننده «پهلوون» از ساخت احتمالی فصل جدید این برنامه در قالب تلنت شو (برنامه استعدادیابی) خبر داد و درباره ی ایده ساخت این برنامه که به حضور و اجرای یکی از شرکت کنندگان «عصر جدید» بر می گردد، به گفت و گو پرداخت.


به گزارش مردم فردا،«پهلوون» که این روزها از شبکه سه پخش می شود، برنامه ای است که فصل اول آن در ۵۲ قسمت تولید شده و به روزهای پایانی پخش نزدیک می شود.
به گفته تهیه کننده اگر فصل دوم این برنامه با تایید شبکه سه تولید شود، این برنامه با هدف معرفی آداب و رسوم ورزش های زورخانه ای به قصد احیای آن به رویدادی برای استعدادیابی در این ورزش تبدیل خواهد شد.
به گفته وی انگیزه اولیه تولید «پهلوون» توجهی بود که علی جلیجو در فصل دوم «عصر جدید» با سرپرستی گروه «جوانمردان ایران زمین» به این موضوع داشت و سبب شد شبکه ورزش به فکر تولید برنامه ای برای علاقه مندان ورزش های زورخانه ای بیفتد.
برنامه «پهلوون» سراغ استعدادیابی می رود
اسکندریان، تهیه کننده «پهلوون» که این روزها از شبکه سه سیما روی آنتن می رود، درباره ی ساختار این برنامه توضیح داد: ابتدا قرار بود این برنامه به شکل تلنت برگزار شود، ولی با تصمیماتی که مدیران شبکه گرفتند بنا بر این شد که ما ابتدا بیاییم و این ورزش را دوباره به مردم نشان دهیم و مردم با این ورزش آشنا بشوند و به نوعی احیای این ورزش باشد و فصل دوم به صورت تلنت و مسابقه باشد. ایده اصلی از سوی شبکه ورزش و خانه تولیدات جوان مطرح شد. که خدا را شکر این روزها پخش می شود و بازخورد خوبی هم داشته ایم.
این تهیه کننده درباره اینکه آیا بهتر نیست تلویزیون برای ساخت برنامه هایی از جنس «پهلوون» که یک برنامه بومی است، توجه و بهای بیشتری نشان دهد تا تبدیل به برند شود؟ اظهار کرد: ما اوایل ترس از این داشتیم که بازخورد نگیریم، به این دلیل که برای اولین بار بود چنین برنامه ای تولید می شد. در تلویزیون ایران هیچ نمونه ای درباره ورزش زورخانه ای پیدا نمی کردید که ترکیبی باشد، هر چه که بوده برنامه زنده مسابقات بوده که پوشش داده شده یا آیتمی و وُله بوده است. ما ریسک بزرگی کردیم. شما اغلب تلنت ها را که می بینید هر کدام یک نمونه خارجی دارند و از آن ایده گرفتند اما «پهلوون» نمونه خارجی نداشته و این کار را برای ما خیلی دشوار کرده است.
برنامه «پهلوون» سراغ استعدادیابی می رود
او ادامه داد: در ارتباط با برنامه «پهلوون» مجریان ما آنقدر شناخته شده نبودند. در ارتباط با آقای جلیجو به عنوان کارشناس و میزبان بعد از فصل گذشته عصر جدید، باتوجه به اینکه در این مسابقه حضور داشتند و تا فینال هم پیش رفتند و مخاطبان هم نسبت به ورزش زورخانه ای اقبال خوبی نشان داده بودند و تقریبا دیده شده بودند، تصمیم ما بر این بود که اجرا توسط خود ایشان که استارت این کار را زده، اجرا شود. ورزش زورخانه ای در این برنامه هم به شکل مدرن برگزار شد کاری که در برنامه عصر جدید هم دیده شد. ما ساختارشکنی کردیم میل و سنگ و تخت شنو را به خیابان بردیم و مردم را در خیابان نگه داشتیم و این برایشان سوال بود که ما چه هدفی داریم. فشار اصلی برای ما این بود که در این ۵۴ قسمت ۵۲ شرکت کننده از تمام ایران داشتیم. همین باعث شد مجریان ما بیشتر دیده شوند. از طرفی چون ادامه برنامه در شبکه سه پخش شد و آقای فروغی باکس مناسبی را برای پخش این برنامه انتخاب کردند، برنامه بیشتر از قبل دیده شد.   
اسکندریان درباره ی بازسازی زورخانه ای که «پهلوون» در آنجا ضبط شده نیز توضیح داد: اگر فضای محوطه زورخانه را دیده باشید، فضای سرد و خشکی را دارد، ما در برنامه «پهلوون» با دکور و نورپردازی که طراحی کردیم، زورخانه را از آن فضا در آوردیم. زورخانه ای که پیدا کردیم به خاطر کرونا تعطیل بود با صحبت هایی که با شهرداری منطقه داشتیم، زورخانه را تحویل گرفتیم، دکورها زده شدند و نورپردازی که در آن ایجاد کردیم سنگین بود. اما به هر حال با وجود اینکه مجریان هم خیلی چهره نبودند، بازخورد خوبی گرفتیم.
برنامه «پهلوون» سراغ استعدادیابی می رود
این تهیه کننده درباه ی تولید فصل دوم نیز توضیح داد: این برنامه توسط خانه تولیدات جوان تولید شده و خانه تولیدات جوان هم در شبکه سه سیما مستقر است که خود آقای فروغی هم ریاست آن را برعهده دارند. با صحبت هایی که انجام شده به احتمال خیلی زیاد فصل دوم در قالب تلنت برگزار شود و منتظریم جلسات برگزار شود و تصمیمات برای فصل دوم گرفته شود.
به گفته وی با توجه به اینکه ورزش زورخانه ای ورزش دینی و آئینی است، شبکه امید، شبکه ی قرآن و شبکه جام جم برای پخش این برنامه در بخش تامین درخواست داشته اند. این برنامه این روزها از شبکه امید روی آنتن می رود.
اسکندریان در پایان از همراهی عوامل و دست اندرکاران برنامه «پهلوون» تشکر و قدردانی کرد.
برنامه «پهلوون» سراغ استعدادیابی می رود
ب


کد مطلب: 10792

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/10792/برنامه-پهلوون-سراغ-استعدادیابی-می-رود

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir