تاریخ انتشار :جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۲
جالب است ۰
در یک خبر بد گفته می‌شود اینتل تصمیم گرفته عرضه پردازنده‌های نسل چهاردهمی Meteor Lake را بازهم به تعویق بیندازد. این گزارش جدید از سوی موسسه مشهور TrendForce منتشر شده است. جزئیات را در ادامه بخوانید.
به این زودی‌ها منتظر پردازنده‌های نسل چهاردهمی اینتل نباشید
به گزارش مردم فردا،TrendForce پیش بینی می‌کند ممکن است تغییر برنامه اینتل باعث کاهش درآمد TSMC در سال 2023 شود. البته این احتمال هم وجود دارد که ناکامی اینتل در به‌کارگیری فناوری ساخت اختصاصی Intel 4 باعث روی آوردن این کمپانی به فناوری ساخت 3 نانومتری TSMC شود.

ابتدا قرار بود اینتل تولید انبوه تراشه با فناوری ساخت 3 نانومتری TSMC را در نیمه دوم سال 2022 کلید بزند اما به دلیل مشکلاتی در طراحی و ارزیابی محصول، به نیمه اول 2023 موکول شد. حالا هم TrendForce مدعی شده قرار نیست تولید انبوه پردازنده‌های نسل چهاردهمی اینتل تا پیش از اواخر 2023 آغاز شود. ادعا شده اینتل تنها بخش کوچکی از سفارش گذاری خود را برای تولید نمونه‌های آزمایش نگه می‌دارد.

پردازنده نسل چهاردهمی اینتل از طراحی موسوم به Tiled بهره می برند و از چند قطعه سیلیکونی مختلف تشکیل شده اند که کنار همدیگر قرار می گیرند. طبق شایعات قطعه سیلیکونی مربوط به پردازنده گرافیکی توسط TSMC تولید خواهد شد.
https://mardomefarda.ir/vdcdj50f.yt0zj6a22y.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما