تاریخ انتشار :جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۰
جالب است ۰
دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل طی گزارشی اعلام کرد که نظامیان اوکراینی با مستقر شدن در مناطق مسکونی طی جنگ با روسیه، جان تعداد زیادی از غیرنظامیان این کشور را به خطر می‌اندازند.
عفو بین‌الملل: نظامیان اوکراینی در مناطق مسکونی مستقر شده‌اند
به گزارش مردم فردا،بعد از تاکیدهای مکرر مقامات روسیه مبنی بر استقرار ادوات، تجهیزات و نیروهای نظامی اوکراینی در مناطق مسکونی و غیرنظامی، یک سازمان حقوق بشری غیردولتی نیز این اظهارات را تایید کرد.

سازمان «عفو بین‌الملل» شامگاه پنجشنبه طی گزارشی اعلام کرد که نظامیان اوکراینی با مستقر شدن در مناطق مسکونی طی جنگ با روسیه، جان تعداد زیادی از غیرنظامیان این کشور را به خطر می‌اندازند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در این گزارش آمده است که کارکنان عفو ​​بین‌الملل طی بازدید از چندین منطقه خط مقدم در شرق و جنوب اوکراین از آوریل تا جولای، شاهد بودند که نیروهای اوکراینی در برخی از مناطق مسکونی پرجمعیت «پایگاه‌ها و سیستم‌های تسلیحاتی مستقر کردند».

«اگنس کالامار» دبیرکل عفو بین‌الملل - که پیش از این گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل بود - در این گزارش تصریح کرد: «ما الگوی نیروهای اوکراینی را ثبت کرده‌ایم که غیرنظامیان را در معرض خطر قرار می‌دهند و قوانین جنگ را در مناطق پرجمعیت نقض می‌کنند».

کالامار از دولت اوکراین خواست اطمینان حاصل کند که نیروهایش دور از مناطق پرجمعیت مستقر هستند یا ابتدا همه غیرنظامیان از آن مناطق تخلیه شوند.

این گزارش حقوق بشری البته به مذاق «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین خوش نیامد و آن را به شدت محکوم کرد.

به نوشته رویترز، زلنسکی این سازمان را متهم کرد که در حملات بی‌دلیل روسیه به اوکراین نقش داشته و در تلاش است تا مسئولیت را از متجاوز به قربانی منتقل کند.

پیش از این، «میخائیل میزینتسف» رئیس مرکز کنترل دفاع ملی روسیه در وزارت دفاع این کشور گفته بود ستیزه‌جویان اوکراینی در تعدادی از شهرها مواضع خود را در مدارس و حتی بیمارستان‌های روان‌پزشکی مستقر کرده‌اند.
https://mardomefarda.ir/vdcgqu9q.ak9z74prra.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین